לימודי עיצוב אופנה

מאז ומתמיד עיצוב אופנה היה מקצוע יוקרתי ונחשק, כזה שרק הטובים ביותר מצליחים בו. לא מעט אנשים מנסים את מזלם בטיפוס אל הצמרת, אך תחום העיצוב הוא תחום דינמי המשתנה על בסיס עונתי קבוע ועל מנת להתברג בצמרת התעשייה צריך לעקוב אחר הטרנדים, לאבחן את השוק ואת האנשים המשמעותיים המשחקים בו תפקיד ולדעת כיצד למצוא את הקול הייחודי והשונה שלכם בתוך ערימת הקולות בתעשייה.

 מה דורש המקצוע?

עיסוק כזה הוא עיסוק המצריך שני היבטים השונים זה מזה אך הכרחיים לא פחות- הכרת הטכניקות הבסיסיות לאורכן ולרוחבן, והיכולת להשתנות ולחדש באופן קבוע ותמידי. הכלי החשוב ביותר שיכול לסייע למעצב צעיר ומצליח לשגשג, הוא הבסיס שלו – הלימודים. רק כאשר לומדים את המקצוע מהתחתית, מתחילים ממש מדף נייר ועפרון, או מחוט ומחט, ובונים בסיס איתן ויציב – ניתן לבנות קריירה מצליחה שתחזיק מעמד לאורך שנים, עונות ואופנות מתחלפות.

 מה כוללת תוכנית הלימודים?

לימודי עיצוב אופנה כוללים את כל מה שצריך לדעת בתחום, מהדברים הבסיסיים ביותר ועד לפרטים הקטנים. בלימודי העיצוב תגעו בנושאים רבים הכוללים שיעורי עיצוב מורכבים בהם תלמדו כיצד לקחת רעיון בסיסי ולפתח אותו לכדי יצירה גמורה, לימודי שרטוט ואיור בהם תלמדו מה הדרך הנכונה ביותר לשרטט, מה הכלים הנחוצים לכם לעבודה זו, איך לעבוד עם תוכנות מחשב שונות כדי לבצע את האיורים ועוד ואף לימודים טכניים הכוללים את סוגי הבדים השונים, הגזרות השונות והפופולריות, כיצד תופרים באופן ידני וכיצד משתמשים במכונה, מדידת הפריטים על בובה או על דוגמנית חיה ועוד.

 עיצוב אופנה בראייה עסקית

בחלק מבתי הספר לעיצוב אופנה בארץ תוכלו גם ללמוד על הפן העסקי של המקצוע הכולל יצירת מראה ייחודי וחותמת כמעצב, פרסום ושיווק של הקולקציות, הפקת תצוגות וקטלוגים, תהליך היצור וכמויות, סטיילינג, יצירת הפקות אופנה מקצועיות הכוללות צילום או דוגמנות מסלול ועוד. כמו כן, תוכלו להתמקצע בתחומים שאינם בהכרח בגדים אלא לפלוש לתחום האביזרים- תיקים לבית ספר, נעליים, חגורות, צעיפים וכל דבר נוסף התורם ליצירת המראה השלם. כמו בכל תחום בעולם האופנה, גם עולם האביזרים הוא עולם שלם ומגוון בפני עצמו, וגם הוא כפוף לכללים ולטרנדים של עולם האופנה. לימודי אופנת האביזרים הם לימודים מרתקים ומעניינים ויכולים להיות פתח מצוין למי שרוצה לעבוד במקצוע.

 איך גורמים לזה לקרות?

ראשית, בחרו את המקום בו תרצו ללמוד. בארץ ישראל ישנם מקומות רבים המלמדים את המקצוע כאשר כל אחד מהם כולל תוכנית לימודים שונה, משך לימודים שונים, תנאי קבלה אחרים וכמובן עלות אחרת. בין המקומות הפופולריים ביותר נמצא את “שנקר”, “מכללת קונספט”, “המכללה הבינתחומית”, “סטודיו B6”, “האקדמיה לעיצוב אופנה”, “המדרשה לאופנה” ועוד ועוד. לאחר שהחלטתם על מקום לימודים וסיימתם את לימודיכם בהצלחה, מומלץ ליצור תיק עבודות הכולל את כל מה שהכנתם במהלך הקורס ועוד כמה עבודות עצמאיות ולהתחיל ללכת לראיונות עבודה. כמובן שניתן לנסות ולפתוח סטודיו עצמאי אך דבר זה מצריך השקעה מרובה הן מבחינת זמן והן מהבחינה הכספית לכן מומלץ לצבור ניסיון כשכיר תחת מעצב אחר ורק אחר כך לצאת ולנסות להיות עצמאי בעולם האופנה.

לימודי עיצוב אופנה