תיכנון לימודים נכון

תכנון לימודים

מהו תכנון לימודים ולמה זה חשוב?

המרכז לתכנון לימודים מציע יתרון משמעותי עבור סטודנטים הנמצאים בתחילת דרכם באקדמיה. במאמר הבא נסביר מהו היתרון הזה ונביא דוגמאות לאופן בו הוא יכול לבוא לידי ביטוי

תכנון לימודים הוא תהליך בו מאופיינים מראש התכונות, הצרכים והמטרות של סטודנטים המועמדים לאקדמיה. את התכנון ניתן לבצע באופן עצמאי או בעזרת אנשי מקצוע מוסמכים ומיומנים. המטרות של התכנון הן להבטיח מסלול לימודים אטרקטיבי ויעיל, העונה על תחומי העניין של הסטודנט בטווח הקצר והארוך. הצורך בתכנון מן הסוג הזה נובע מהיצע רחב של מסלולי לימודים ומחוסר יכולת של צעירים רבים להחליט בעצמם על מסלול אטרקטיבי.

צעירים שרוצים לתכנן לימודים חייבים לשמור על שקיפות. ההחלטה אותה הם מקבלים אחרי הצבא או בכל גיל אחר תשפיע עליהם לשנים רבות, הן ברמה האישית והן ברמה הכלכלית. שווה להשקיע היום על מנת לקצור את הפירות מחר ומאוד כדאי לתכנן לטווח הארוך, על אף הקשיים והמגבלות. בנוסף, יש לזכור כי הדילמות בנושא לימודים הן נפוצות, שכיחות ולגיטימיות. כל צעיר ברחבי העולם מתמודד עם התלבטויות אלו ונדרש בסופו של דבר להכריע ביניהן.

כל מה שצריך לדעת על המרכז לתכנון לימודים

המרכז לתכנון לימודים עוזר לצעירים ולמועמדים למוסדות השכלה גבוהה לדעת איך ואיזה תחומים לבדוק. בשלב הראשון מתבצעת פגישת ייעוץ בין נציגי המרכז לבין הסטודנטים הצעירים, במטרה לערוך
היכרות ראשונית שאינה מחייבת. בשלבים הבאים נדרשים הצעירים להציג את השאיפות האישיות שלהם ואת היכולות הקיימות. אפשר לנהל את הפגישה במישור המקצועי ועל בסיס ציוני בגרות, מבחני פסיכומטרי וכדומה, או להתמקד דווקא בהיבט המנטאלי והפסיכולוגי של העדפת מסלול לימודים מסוים על פני מסלול אחר.

מלבד הפגישה והייעוץ, מרכז העוסק בהענקת מידע עבור סטודנטים יכול לתרום גם בהיכרות עם הקריטריונים לבחירת מקצוע. אלו הקריטריונים שכדאי להתייחס אליהם במהלך הייעוץ:

–          רקע מקצועי מבית הספר או ממוסדות לימוד אחרים

–          מקום מגורים

–          יכולות אישיות

–          פוטנציאל התפתחות

–          שאיפות שכר

–          אופק התפתחותי

–          תחומי עניין

כפי שניתן לראות, בשלבים הראשונים של בחירת מקצוע או מסלול לימודים אין משמעות גדולה לנושא הפיננסי. זהו שיקול שכדאי כמובן לקחת בחשבון, אולם הוא מצטרף אל שורה ארוכה של פקטורים המשפיעים על ההחלטה הסופית. סטודנטים לא יכולים להתייחס רק לתלוש השכר כאשר הם בוחרים מסלול לימודים ועליהם לזכור גם את שאר ההשלכות של ההחלטה.

לסיכום, תכנון מראש הוא צעד חשוב המאפשר לצעירים רבים לפזר את הערפל סביב עתידם המקצועי. באמצעות תכנון ניתן להשיג מטרות רבות ולייצר יתרון בשוק תעסוקה תחרותי ודינאמי. התכנון מבוסס על כלים מעשיים ופרקטיים והוא ניתן על ידי אנשי מקצוע ברמה גבוהה. תכנון הוא חלק מהשקעה לטווח ארוך אולם מומלץ לקחת בו חלק כבר בהווה.

תיכנון לימודים נכון

תיכנון לימודים נכון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *