קורס הכנה ללידה

ההיריון הוא הקדמה לא פשוטה וקשה ללידה, שמגבירה את הפחדים לקראת הלידה ולאחריה. לכל זוג טרי בהריון ראשון יש חששות. איך לדעת מתי מתחילה לידה, מה הם באמת צירים, ואיך לצלוח את קשיי הלידה עצמה. לשם כך מצאו פתרון: קורס הכנה ללידה. בקורס ילמדו אותך ואת בן זוגך הכל, מהתמודדות עם קשיי ההיריון, התמודדות עם צירים, חסרונות ויתרונות לידה רגילה ולידה קיסרית, ועוד. מטרת הקורס היא להרגיע את חששותיכם ולוודא שתגיעו ללידה מוכנים בכל שלב. גם בן הזוג יכול להתלוות לקורס, גם כדי לדעת איך להתנהל בלידה עצמה, ולהעצמת החיבור והזדהות עם בת זוגתו כמה שאפשר. אין צורך להישאר חסרי ידע ובעלי פחד, פשוט הירשמו לקורס הכנה ללידה ותקבלו את כל ההכשרה ללידה מוצלחת וחלקה.

השלב הראשון: בחירה נכונה של קורס הכנה ללידה

תוכלי להירשם לחוד או עם בן זוגך, לאחד מן הקורסים המקצועים הבאים: “שלם” בירושלים, “ללדת” ברחובות וחיפה, “המכללה האקדמית בוינגייט” בנתניה, ירושלים ובאר שבע, ועוד. כמו כן, בחלק מן קופות החולים ניתן למצוא קורס הכנה ללידה. הקורס מיועד לזוגות המתכוננים להיות הורים, המרגישים חסרי ביטחון וידע. מומלץ מאוד לאישה ההרה להתלוות עם בן זוגה, כדי שיכיר את האלמנטים הקשורים בחוויה, וכמובן שיצטייד בעצמו בידע הנדרש לבוא העת. ויותר מכל- בשביל התמיכה והעזר עוד לפני הלידה. אם אתם לא מרגישים בנוח בלמידה עם זוגות נוספים, תוכלו להירשם לקורס פרטני ולעבור אותו ביחידות. עלות קורס ציבורי (בקופת החולים וכדו’) היא בממוצע 200 שקלים, ואילו קורס באחד המכונות יעלה בסביבות 700 שקלים.

אילו כלים יקנו לי ללידה ולמהלך ההיריון?

בקורס עצמו, תקנו לעצמכם כלים וידע בתהליכי הלידה ובמושגים נוספים. הנושאים: התמודדות עם צירים, כיצד לדעת מתי יש להתפנות לביה”ח, ירידת מים והסיכון שבה, וקריאה לדולה למעוניינות לסיוע בלידה עצמה. בנוסף, תלמדו על סוגי לידות שונות ועל היתרונות והחסרונות שבהם: לידה רגילה, לידה קיסרית, לידה במים וכד’. המדריכות ילמדו אתכם טכניקות הקשבה וטיפול לגוף, הדרכה בנושא השינויים הצפויים לגוף האישה במהלך ההיריון, השינויים ההורמונליים, ותדרוך בנוגע לתנוחות שונות במהלך הלידה. כמו כן, תלמדו דרכי התמודדות עם דיכאון וחרדה, ותעברו סדנת נשימות ועיסויים להקלה במהלך הלידה ולאחריה.

רגע האמת – הלידה

אם סיימתם קורס הכנה ללידה, תרגישו אולי לחוצים לקראת החוויה, אך בהחלט מנוסים ומוכשרים להתמודדות במהלך הלידה. הקורס יקנה לכם את כל הכלים הדרושים, וכל מה שנשאר זה להתלוות עם בן הזוג ללידה ולהרגיש בטוחים. בכל זאת תוכלו להתלוות עם דולה בלידה עצמה (תוכלו לתאם עם דולה דרך הקורס) כדי שלא תרגישו לבד ושחווית הלידה תסתיים בשלום ובשמחה מרובה.

קורס הכנה ללידה