לימודי הנדסת בניין

רוצה לבצע בדק בית? הירשם ללימודי הנדסת בניין!

אין ספק שהתחום של בדק בית קורץ לאנשים רבים – היכולת לבדוק מבנים שונים ולקבוע האם הם תקינים או לא – הוא תחום שאף נחשב רווחי מאד, ואף די מעניין. עם זאת, לא כל אחד יכול לבצע כיום בדק בית, ובכדי להיות מוסמכים לכך, יש צורך להירשם ללימודי הנדסת בניין. רק מהנדסי בניין מוסמכים, רשאים לבצע את הבדיקות השונות למבנים. אם כך, מה כוללת תוכנית הלימודים, וכיצד היא קשורה לביצוע בדק בית?

 על תוכנית הלימודים בתחום

  • איך מתקבלים ללימודים? – בכדי להתקבל ללימודי הנדסת בניין, יש צורך לעמוד בקריטריונים גבוהים למדי – יש צורך בציונים טובים במקצועות המתמטיקה והפיזיקה בבגרות יותר מ90, וכן בעלי ציון פסיכומטרי מינימלי של 550 כולל ציון אנגלית ברמת 83 לפחות. קחו בחשבון שאם ציוני הבגרות נמוכים יותר – הדבר דורש ציון פסיכומטרי גבוה יותר, ולהפך.
  • מה כוללת תוכנית הלימודים? – הנדסת בניין כוללים שפע של תכנים – אתם תלמדו בין השאר את תחום השרטוט, תכירו היטב את חוקי הבניה בישראל, תבינו כיצד פועל אתר בניה וכיצד מפקחים עליו,  תבינו מהו תכנון הנדסי, כיצד מתכננים דרכי תחבורה, מה המשמעות של חומרי הבניה השונים, איך מחשבים כמויות ומחירים, וכיו”ב. מדובר אם כן על תחום ייחודי שנחשפים בו לעולמות רבים.
  • סמכויות – בסיום תוכנית הלימודים של הנדסת בניין מקבלים מספר תעודות שמקנות מספר לא מבוטל של סמכויות – תכנון מבנים  עד לגובה 4 קומות, הפיכה למנהלי עבודה, להיות קבלני בניה, להיות קבלני שלד, ועוד שורה ארוכה של סמכויות שנובעות ממעבר מוצלח של הלימודים.

 ומה עם בדק הבית?

כמובן שמי שעובר בהצלחה את לימודי הנדסת הבניין, ועומד בכל הבחינות הנדרשות ממוסד הלימודים – יוכל גם לבצע בדק בית למבנים שונים, ולקבוע האם הם תקינים, האם יש בהם ליקויים אשר דורשים תיקון, ואם כן מה מהות התיקונים. אנו מאחלים לכם כמובן הצלחה בלימודים, ונתראה בבדיקה!