שאלות הנשאלות בראיון עבודה

שאלות הנשאלות בראיון עבודה

ראיון עבודה זה תמיד דבר מלחיץ, מאחר והשיחה הקצרה הזאת תקבע את עתידכם במקום העבודה. לכן, יש להכין שיעורי בית לפני שמגיעים. כאן תוכלו למצוא כמה מהשאלות הנפוצות בראיונות עבודה, כדי שתגיעו עם תשובות מוכנות מראש, עם פחות לחץ, ויותר ביטחון.

  • ספר לי על עצמך

זו השאלה שבדרך כלל פותחת את הראיון. כדי לא לגמגם ולהיכנס לבלאק-אאוט, כדאי שתנסחו תשובה מראש הכוללת את הפלוסים בקורות החיים שלכם. בשאלה זו נקבע הרושם הראשוני שתשאירו למראיין, ולכן דברו עם כריזמה וביטחון. הקפידו לדבר ברהיטות, לא מהר מדיי, ותוך 3 דקות תעברו לשאלה הבאה.

  • למה אתה המועמד הכי מתאים לעבודה

יודעים לספור עד 5? מעולה. הציגו בפני המראיין 5 תכונות שהכי יעזרו לכם בתפקיד. בעבודה    משרדית, שדרו רצינות. בעבודה צעירה וכיפית, הקפידו להציג תכונות שמשדרות ביטחון והנאה.

  • יש לך תכונה שלילית לספר לי עליה?

כן, השאלה הזאת מלחיצה. המראיין מבקש ממכם להגיד דבר לא חיובי על עצמכם, ולכן עליכם לענות תשובה שלא תגרום לכם לאבד את המשרה. קחו תכונה אמיתית שמשמשת לכם כבעיה, אך ציינו איך אתם מתגברים עליה. לדוגמה: “אני מתקשה לשמור על סדר עם דפים. מאז שרכשתי תיקיית אקורדיון, לפתע השולחן נהיה ריק והדפים הניו מסודרים בסדר כרונולוגי ולפי נושאים, המצאה מעולה”.

  • איך אתה מתגבר על קשיים?

כאן רצוי שתהיו ‘פוליטיקלי קורקט’, ולכן נסחו תשובה בה אתם אומרים איך מצאתם פתרונות לקשיים. כך תציגו אתכם באור חיובי יותר.

  • למה אתה מעוניין במשרה?

כאן באמת כדאי לכם לנסח תשובה מראש ולחזור עליה בעל פה. הציגו בפני המראיין את מה שהמשרה תתרום לכם ומה שאתם תתרמו עבורה, נסו להתחנף קצת ולציין למה אתם חושבים שהחברה הזאת יותר מיוחדת, רק אל תגידו “בגלל שהשכר מעולה”. לדוגמה: “אני מרגיש שהתחום הזה הוא הייעוד שלי, ובמיוחד בחברה הזאת אני חושב שאוכל ליישם את מלוא הפוטנציאל שלי, ולהגיע לדרגות גבוהות ובאמת למנף את החברה בעבודתי עד כמה שאפשר”.

  • איפה אתה חושב שתהיה בעוד שנתיים?

ענו תשובה שכמובן תראה שעדיין תהיו בעבודה הזאת, והציגו את שאיפותיכם ואת איך שאתם מרגישים שתוכלו לצמוח ולעלות מעלה במשרה.

  • למה עזבת את העבודה הקודמת?

ענו תשובה כנה וביושר, גם אם פוטרתם. רק אל תגידו “זה הם, לא אני”.

  • למה אין לך כמעט המלצות?

לעיתים מסיימים את העבודה הקודמת בצורה לא טובה, ולכן סביר להניח שהבוס הקודם לא נתן לכם המלצה. כאן ענו תשובה כנה ומלאה בלי להחסיר פרטים, גם אם תצטרכו להשמיץ את הבוס הקודם לשם כך.

  • ולסיום: יש משהו שאתה מעוניין לשאול?

כן, כן, וכן. בכך שתראו שגם אתם מעוניינים לדעת כמה פרטים, תשדרו כמה אתם רציניים לגבי המשרה ויסודיים. הקפידו להציג את הציפיות שלכם מהשכר, דרישות מהתפקיד, חופשות ספציפיות או שעות ספציפיות שבהם תצטרכו לסיים מוקדם, שאלו כמה ימי חופשה יינתנו לכם, וכל שאלה שמתעוררת אצליכם ואתם מעוניינים לדעת. לכתוב על דף מראש זו לא בושה. העיקר שתגידו באמת את כל מה שעל ליבכם. אל תשכחו לדבר בביטחון.

לקריאה נוספת

בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *