קריירה שנייה

מהי קריירה שניה ולמי היא מיועדת?

המשמעות של קריירה שניה קשורה באופן עמוק, קודם כל לקריירה הראשונה והעיקרית שאנו בוחרים בחיים. רבים מאתנו עולים על מסלול הקריירה כבר בסוף העשור השלישי או תחילת העשור הרביעי בחייהם. אולם, לא תמיד אנו מתמידים בהם לאורך כל החיים שלנו, ולעתים אף ביציאה לגיל פנסיה – אנו מבינים שהגיע הזמן לקריירה שניה. המשמעות היא פשוטה מאד – מסיימים במסלול הקריירה הראשון שלנו, ועוברים הסבה מקצועית מלאה או חלקית, ופותחים דף חדש. שימו לב שקריירה שניה אין משמעותה פשוט מעבר למקום עבודה אחר, כל עוד אנחנו שומרים על אופי העבודה שלנו, ובאותו תפקיד או באותו תחום. המשמעות היא שינוי מוחלט של תנאי העבודה שלנו – לרוב עקב שינוי באורח החיים שלנו.

 מה הנגזרת של הקריירה השניה?

  • מקום חדש – לא פעם, אנשים מעוניינים בקריירה שניה משיקולים של מעבר למקום גיאוגרפי חדש – ברוב המקרים מדבור על רצון לעבוד קרוב יותר לבית, במקום לנסוע שעות בפקקים. לא פעם גם מעבר דירה, מביא איתו לקריירה שניה. לא מדובר בהכרח על מעבר לחו”ל – גם מעבר מאזור גוש דן למושב קטן בצפון, לרוב מביא איתו להסבה מקצועית לשינוי קריירה שחשוב מאד לקחת בחשבון.
  • שינוי בהכנסה – זה כמובן פקטור משמעותי מאד בשיקולים לבחור קריירה שניה, לשני הכיוונים. למה הכוונה? יש אנשים אשר במסלול הקריירה הראשון שלהם, מבינים לאורך זמן כי השכר שמשלמים להם פשוט לא מספיק – בוודאי אם יש להם משפחה לפרנס. לכן רבים עוברים הסבה מקצועית, למקצוע נחשק ועם יותר דרישה בשוק, כדי להרוויח שכר גבוה יותר. יש גם מצבים הפוכים – אנשים שהרוויחו המון כסף, ולכן גם עבדו לא מעט שעות. כעת הם בשלב בחייהם שבו הם יכולים לבחור בקריירה נינוחה יותר, אמנם עם שכר נמוך, אבל גם פחות שעות עבודה – ועדיין לשמרו על איכות חיים נוחה.
  • אופי העבודה – אנשים רבים שעבדו בעבודה פיזית, מבינים לקראת העשור החמישי או השישי בחייהם שהם צריכים קריירה חדשה שבה תהיה עדיפות לפעילות יותר שכלית מאשר גופנית. גם זה יכול להיות שיקול מכריע בבחירת הקריירה השנייה.

 אז איך אפשר לבחור?

יש לציין שכיום יש מודעות רבה בשוק העבודה לכך שאנשים בגילאי 40, 50, 60 ואף 70 מוכנים לפתוח בקריירה חדשה. יש משרות שונות, ויש הסבות מקצועיות אשר כדאי לשקול בכובד ראש. כך תוכלו לפתוח דף חדש וחשוב מאד בחייכם ולהגיע להישגים מרשימים.

קריירה שנייה

קריירה שנייה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *