קריירה בתחום הייטק

קריירה בענף ההייטק- איך לעשות את הצעדים הראשונים

ענף ההייטק הינו אחד מענפי התעסוקה המבוקשים ביותר בקרב צעירים מזה כמה שנים, ונראה כי מגמה זו אינה הולכת להסתיים בקרוב. בשל הביקוש הרב, לצעירים המשתחררים מן הצבא או חוזרים מחו”ל, נראה כי החדירה לענף זה והקבלה לעבודה בו, הם כמעט משימה בלתי אפשרית. אך עם קצת רצון וידע לגבי הצעדים הנכונים שיש לקחת, גם אתם יכולים להיות בדרך הנכונה לתעסוקה באחד מתחומי ההייטק.

הבינו וכוונו לתחום שבו אתם רוצים לעבוד ולהתמקצע

עולם ההייטק הוא עולם נרחב של תחומים ויש בו נישות תעסוקה רבות מספור. בכדי שלא לאבד את דרככם בעולם הזה, רצוי וחשוב לבחור תחום אחד או שניים ולהתמקד בהם מבחינת ההתמקצעות שלכם, הלמידה וצבירת הניסיון בתחום. כוונון וצבירת ידע בתחום אחד עד לדרגת מומחיות ייתן לכם ערך מוסף, יאפשר לכם לבצע פרוייקטים עצמאיים משלכם וגם להיות נכס לארגון שבו תתקבלו לעבוד.  התקבלתם לעבודה? נפלא! אל תפסיקו ללמוד, להעמיק ולהתעניין בכל חידושי התחום גם שאתם כבר עובדים בו. עולם ההייטק הוא עולם שרץ ומתחדש ואם לא תרוצו יחד איתו קדימה, תתקשו לפתח בו קריירה לאורך זמן.

ניסיון זה חשוב, אבל גם תעודות

רבים חושבים כי קריירה בהייטק תלויה יותר מהכל, בניסיון ולא במה שלמדת. זוהי מחשבה שהיא אינה מדוייקת. אינכם חייבים להיות בעלי תואר במחשבים בכדי להכנס לעולם ההייטק ואפילו להצליח בו, אך הכשרה כלשהי אם לא בתואר, אז בצורה מקצועית, היא כן חשובה וקריטית. חברות גדולות ובעלות השפעה בשוק זה, תרצנה לראות הסמכות ותעודות פורמאליות ולדעת שיש לכם בנוסף לניסיון מעולם העבודה, גם את הידע התאורטי, הבסיסי, אשר ממנו נגזרים פיתוחים ושכלולים נוספים. מי שלא יודע את הבסיס יתקשה לעמוד ולהבין את השינויים בטכנולוגיות לאחר מכן, וזו הסיבה שחשוב מאוד לדאוג גם לידע פורמאלי המגובה בתעודה, בהתאם לתחום שבו מעניין אתכם לעסוק.

לימדו להשתמש ברשתות החברתיות

זוהי עצה שכנראה לפני 10 שנים לא הייתה ממש רלוונטית למישהו, אך היום- אם אתה לא שם, אתה לא קיים. גם אם אתם רוצים לעבוד בתכנות ואין לכם שום התעניינות ברשתות חברתיות ופרסום, זהו שער ההכרות אתכם בעולם הדיגיטלי של היום. לכן, דאגו לתמונת פרופיל מכובדת בפייסבוק, באינסטגרם ובשאר הרשתות החברתיות, דאגו לעדכן כאשר אתם מחפשים עבודה, שימו לב לסטטוסים ולתמונות שאתם מעלים ומנפו את הקשרים החברתיים שיש לכם ברשתות הללו לטובת מציאת עבודה. בפייסבוק קייימות אינספור קבוצות למציאת עבודה בהייטק המשמשות גם כמעין ” קבוצות תמיכה” למי שנמצא בהליך הסזיפי של חיפוש עבודה.  בנוסף, לימדו להכיר את הרשת העסקית לינקדאין- כל המנהלים ומנהלי משאבי האנוש כבר שם וזוהי פלטפורמה נפלאה למציאת עבודה אם יודעים כיצד להשתמש בה.

העזרו בחברות השמה להייטק

אם שלחתם כבר עשרות קורות חיים ושיפצתם כליל את פרופיל הלינקדאין שלהם ובכל זאת לא מצאתם עבודה, או אם אתם חשים שאתם צריכים כיוונון והדרכה באשר לאופן התנהגותכם בראיון עבודה, מומלץ גם לנסות את אופציית ההעזרות בחברות השמה להייטק. בחברות אלו יכולים לסייע לכם לבנות או לשפץ את קורות החיים כך שישקפו אתכם בצורה האופטימלית והמדוייקת ביותר, וכן לסייע לכם להתכונן בצורה טובה יותר לקראת הראיון. בנוסף, היות ואתם מגיעים לראיון ולתפקיד המיועד מטעם חברת ההשמה, יש לכם כבר מישהו שימליץ עליכם ויכול לדחוף את הליכי הקבלה קדימה, אם אתם אכן מתאימים למשרה.

קריירה בתחום הייטק

קריירה בתחום הייטק