קורס ולימודי נגרות

נגרות – אומנות היצירה. דרך לבטא את עצמך באמצעות בנייה ויצירה, עד ההגעה לתוצר המוגמר. במקצוע הנגרות האפשרויות הן לפי עיצובך ובחירתך האישית, או להבדיל בהזמנה. זהו תחום רחב, וכולל שלל אפשרויות בנייה בשילוב מחומרים שונים, סגנונות שונים, והמון יצירתיות. בעבר המקצוע נתפס כמקצוע פיזי וקשה, אך עם התפתחות הטכנולוגיה נוצרו כלים שאיתם כל אחד יכול לעסוק בו. בנגרות נעשה שימוש בעץ תוך שימור הטקסטורה הטבעית שלו, עד לביצוע מקורי שמשאיר את העץ בצורתו הטבעית. צריך לתת לדמיון להוביל אתכם, ולנצל את הפיתולים הטבעיים של העץ ליצירת רהיט יפיפה. בנוסף, ישנם קורסים שנצמדים לסגנון ספציפי, כגון נגרות מודרנית, נגרות אומנותית, נגרות כפרית וכו’… אם אתם אוהבים ליצור, יש לכם ‘טביעת עין’ של אומן, כישרון וזוג ידיים- כדאי לכם להירשם לאחד הקורסים ולהתנסות בתחביב מהנה שיכול גם לשמש כמקצוע מכניס.

 איפה לומדים נגרות?

ישנן סדנאות ובתי ספר פרטיים שאפשר ללמוד בהם נגרות, ואפילו בחלק ממשרדי העבודה. ניתן למצוא את הקורסים:  “עץ לדעת” בקיבוץ בית העמק (איזור נהריה-עכו), “סטודיו לאומנויות העץ” בבית ינאי ותל אביב, “נגריית אורנים” במושב רינתיה, ועוד. אין צורך בידע קודם, כל מה שנדרש זה הכישרון שלהם ויכולת האלתור. בקורסים תקבלו הכשרה ע”י נגרים מנוסים שיודעים דבר או שניים בנגרות, ותקבלו ליווי לאורך כל הדרך. ברוב הקורסים ישנם 12 מפגשים, אחד לשבוע, ואורכו כ-4 שעות בממוצע. את כלי העבודה תקבלו במקום, ואת התוצרים תוכלו להציג לראווה בבית.

 מה בתוכנית הלימודים?

במהלך רוב הקורסים תלמדו טכניקות שיוף, ניסור, הדבקה, תוכן ממוחשב, שרטוט, גילוף, פיסול וצביעה. הנושאים הנלמדים יהיו ברובם עיצוב רהיטים, חפצי נוי, תפאורות, שחזור, שיפוץ, וצריבה בעץ. כמו כן, תעבדו על הצד העיצובי ותלמדו להשתמש באלתור ומקוריות. בנוסף, חוץ מבנייה “יבשה” של ריהוט, תלמדו גם אומנות בעץ ברוב הקורסים, ותוכלו ליצור תוצרים אומנותיים ויפים ובכך לבטא את ה’אומן’ שבכם. אם אתם מעוניינים במקצוע כתחביב, הירשמו לאחד הקורסים הבסיסיים. כמקצוע, לאחר הקורסים הבסיסיים תצטרכו להמשיך לקורסים למתקדמים, עד לקבלת תעודה שאיתה תוכלו להתקבל לעבודות.

יש עבודה בנגרות?

לאחר גמר הקורסים המתקדמים וקבלת התעודה, תוכלו לעבוד בחברות רהיטים, נגריות פרטיות, עיצוב רהיטים, בובות, ואפילו לפתוח נגרייה עצמאית משלכם ולהיכנס למקצוע בצורה עצמאית. אם ברצונכם למנף את המקצוע למקצוע עם שכר רב יותר, תוכלו ללמוד לימודי המשך. תעודת הנגרות תעזור לכם בלימודי המשך כמו: קורס עיצוב פנים, עיצוב תכשיטים, לימודי פיסול ועוד. כמו כן, תוכלו לקחת את הידע לצד הממוחשב ולהמשיך לעבודה בתחום העיצוב וללמוד פוטושופ, לימודי אוטוקאד וכו. אם ברצונכם לקחת את המקצוע כתחביב בלבד, תוכלו להירשם לקורסים ללא תעודה, ולהרחיב את הידע האישי והביטוי האומנותי. לאיזה כיוון שתלכו עם המקצוע, לאורך כל הדרך, כן בלימודים וכן בעבודה, תסבו לעצמכם שעות של הנאה, יצירה, עניין, והמון מקוריות.

לימודי נגרות