ניהול זמן נכון

כמה טיפים לניהול זמן נכון

אנשים רבים תוהים, כיצד אפשר לנהל קריירה מוצלחת ולצאת מזה בשלום. יש לזכור שקריירה מוצלחת, משמעותה לא רק הישגים אישיים בתוך מקום העבודה או הקמת עסק משגשג. המשמעות היא גם ניהול מוצלח של הקריירה שלכם, ביחס לגורמים נוספים שהם חשובים מאד בחייכם – זוגיות, משפחה וכיו”ב. כך למשל, איש קריירה מוצלח הוא לא כזה אשר שוקע בעבודתו 24 שעות ביממה ללא הפסקה –  שכן אז הוא מזניח חלקים חשובים מאד בחייו. לכן, נהגו לציין תמיד שהשלב הראשון לקריירה מוצלחת, עובר תמיד בניהול זמן איכותי. אז איך אפשר לנהל את הזמן בצורה נבונה וטובה?

 כמה טיפים לניהול זמן מעולה

  • מועדי סיום – כמובן שניהול זמן איכותי, מתחיל בקביעת תאריכי יעד ומועדי סיום לכל המטלות שלכם. עם זאת, חשוב שמועדים אלו יהיו ריאליים, אך לא מפוזרים מידי. כלומר – לא צריך לקבוע מועד שהוא קרוב מידי, כי כנראה שבכל מקרה לא תעמדו בו הודבר יכניס אתכם ללחץ. מצד שני קביעת מועד רחוק מידי לא באמת ישנה דבר. קבעו מועד ברור, לא רחוק מידי, הגיוני, וריאלי כאחד. מומלץ לאחר מכן אף לפרוט את המועד למועדים נוספים, ולחלק כל משימה לתתי משימות ולשלבים שונים. כך תוכלו לבצע מעקב טוב ואיכותי יותר, ולעמוד בכל הישג.
  • בחינת השעון הביולוגי – אחת הטעויות החמורות שאנשים עושים היא לפעמים לעבוד עד הלילה, או לקום ב5 בבוקר כדי לעבוד. האמת היא שהשעון הביולוגי של רבים מאתנו הוא דומה למדי – רובנו ערניים בשעות הבוקר והצהריים, ולאחר מכן רמת הריכוז שלנו יורדת עד לשעות הלילה המאוחרות. לכן, כדאי בכל זאת למקד את רוב המשימות שלנו לשעות העבודה המרכזיות, כי ב5 בבוקר או 11 בלילה כנראה שהתפוקה ממילא תהיה נמוכה יותר, והדבר גם יהיה על חשבון שעות השינה שלנו.
  • אכילה – קשה להסביר עד כמה אכילה נכונה היא חשובה ועד כמה ניהול הזמן קשור אליה. יש אנשים שמדלגים על ארוחה ביום – ואז אוכלים ארוחה ענקית, מפוצצת מידי, ומעייפת מאד. זו דרך לא בריאה שגם לא מפתחת את הגוף ופוגעת בתפקוד שלנו. דאגו לסמן הפסקות אוכל קטנות לאורך היום. גם 8 דקות הן מספיק זמן למעדן ופרי – והדבר מרענן וחשוב מאד.

 להתחיל כבר עכשיו

הדבר היפה הוא, שכדי להתחיל וליישם טיפים של ניהול זמן, אין שום צורך להמתין עוד זמן רב. אתם יכולים להתחיל וליישם את הטיפים כבר עכשיו, ולראות איך אתם בונים קריירה מוצלחת בחייכם.

ניהול זמן נכון

ניהול זמן נכון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *