איך מנהלים קריירה נכון ? ממה להתחיל ?

בעידן בו אנו חיים יש משמעות גדולה מאד לעיסוקו של אדם וליכולת שלו להתפרנס בצורה טובה כך שתאפשר לו ליהנות מכל מה שהעולם העשיר שלנו מציע תחת כל עץ רענן. בהקשר לכך ניתן לומר כי רבים הם אלה אשר מחפשים לאתגר עצמם ולעשות קריירה מוצלחת בתחום העסקי. קריירה היא הגדרה מאד רחבה והיא אומרת לאנשים שונים דברים שונים מטבע הדברים. יש אנשים המחפשים קריירה בעסקים ואחרים מחפשים קריירה בתחום מקצועי כלשהו, ואחרים מעוניינים לעשות קריירה בגידול וחינוך ילדים וכיוצא באלה. קריירה איננה בהכרח מסלול לשיפור כלכלי, אלא שהיא יכולה לכלול גם שיפור כזה לצד התפתחות אישית שהוא המפתח לניהול קריירה.

צעדים ראשונים

ניהול קריירה מתחיל בהגדרות שעליכם להגדיר לעצמכם כגון: מהו תחום העיסוק הרצוי לי? איך אני רואה את עצמי בתחום זה בעוד כמה שנים? מה הפוטנציאל של תחום עיסוק זה להתפתחות האישית שלי? כיצד ניתן לשלב את תחום העיסוק עם הקמת משפחה? מהו הפוטנציאל להתפתחות כלכלית בתחום העיסוק? וכיוצא באלה שאלות המכוונות לעשייה מעשית.

השלב המעשי – איך מנהלים קריירה נכון

לאחר שלב השאלות האישיות עליכם לעשות תוכנית פעולה מעשית שתוציא לפועל את הרצון שלכם בקריירה. השלבים העיקריים לעשות זאת הם:

  • לימודים והכשרה מקצועית
  • השתלבות בשוק העבודה בתחום אותו למדתם
  • התקדמות בעבודה
  • המשך לימודים והשתלמויות מקצועיות לשם קידום נוסף
  • ולחילופין – יציאה לעצמאות והקמת עסק פרטי
  • פיתוח העסק והגדלתו

קבלת עזרה מקצועית לתכנון ניהול קריירה

על מנת להצליח בתוכנית הפעולה הזו ניתן כיום להיעזר בייעוץ מקצועי המכוון לאנשים המעוניינים בקריירה. ניתן לקחת קורסים שונים המוצעים כיום או להיעזר במלווה אישי או במאמן אישי (קואצ’ר) מקצועי. עזרה מקצועית זו מאד מומלצת מכיוון שהיו לפניכם אנשים רבים שביקשו לפתח קריירה ונצבר ידע רב אודות הדרך הנכונה לעשות זאת באופן כללי שאותה ניתן להתאים לכל אחד על פי כישוריו, אופיו, יכולותיו וכדומה.

אז איך מתחילים ניהול קריירה בצורה נכונה? שואלים את השאלות הנכונות ומסתייעים בעזרה מקצועית שתעזור לכם להתניע את התהליך בכוון הנכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *