מהם לימודי פוליגרף

מהם לימודי פוליגרף?

בתי ספר מקצועיים מכשירים תלמידים לביצוע בדיקות באמצעות פוליגרף. בדיקת פוליגרף היא כלי חשוב המשמש גם את המשטרה ואת רשויות אכיפת החוק. יחד עם זאת, השימוש בפוליגרף לצורך בדיקות מחייב הסמכה מיוחדת ולימודים עיוניים. בתי ספר לפוליגרף מתמקדים במסלולי קורסים להכשרת בודקי פוליגרף, קורסים להכשרת מדריכים ומנהלי מעבדות והשתלמויות לבעלי מקצועות אכיפת החוק כגון:

–          ביקורת

–          חקירות

–          מקצועות משיקים

המטרה העיקרית של לימודי פוליגרף היא לערוך עבור התלמידים היכרות עם הפוליגרף וגם להבין סוגיות אתיות המלוות את השימוש בו לצרכי בדיקות. הלימודים נערכים במסגרת מוסדות המקפידים על שיתוף פעולה בינלאומי, אזרחי וממלכתי. בנוסף, הלימודים מועברים על ידי סגל מקצועי המגיע אל התחום עם ניסיון מעשי.

מהימנות, אתיקה ושימושים בבדיקת פוליגרף

אלו הנושאים הבולטים אותם נדרשים הסטודנטים להכיר טרם ביצוע בדיקת פוליגרף:

א. מהימנות – השמירה על רמה גבוהה של מיומנות בבדיקות פוליגרף הוא חלק בלתי נפרד מתפקידם של הבודקים ומנהלי המעבדה. במהלך הלימודים נחשפות שיטות לבדיקת מהימנות ולשמירה שלה גם בסדר יום עמוס.

ב. אתיקה – פיקוח על שימוש בפוליגרף מחייב הקפדה על אתיקה מקצועית ברמה גבוהה מאוד. האתיקה קובעת את אמינות בדיקת פוליגרף ותוקף התוצאות.

ג. שימושים – פוליגרף הוא כלי איכותי המייצר ברוב המקרים תוצאות יעילות, אולם חשוב להבין את התיאוריה המדעית על מנת לנצל אותו. יש להכיר את מגבלותיו של הפוליגרף ורק לאחר מכן להביא לידי ביטוי את השימושים השונים.

הצלחה בלימודי פוליגרף מעניקה לבוגרים את האפשרות להשתלב בתחום המשפט ואכיפת החוק, או לחילופין לעסוק באופן פרטי בענף החקירות והבדיקות. הלימודים הם תנאי לקבלת תעודת עוסק ותנאי הקבלה הם לרוב השכלה אקדמית קודמת, עבר פלילי נקי, מצב בריאותי תקין ולפעמים גם שליטה ברמה האנגלית והופעה בפני ועדה.

מהם לימודי פוליגרף

מהם לימודי פוליגרף