לימודי מורה דרך ומדריך טיולים בארץ

כך הופכים למדריכי טיולים בארץ ולמורי דרך

אדם המעוניין לעסוק בארגון והדרכה של קבוצות מטיילים בארץ או בחו”ל צריך לעבור הכשרה ולקבל רישיון. מטרת הלימודים היא להקנות לסטודנט ידע בארגון, ניהול והדרכה של טיולים ובהתאם לאיזורים הגיאוגרפיים השונים. הקורס כולל הטמעת עקרונות נכונים להדרכה, הקניית ידע בתרבות של המקום התיירותי והפניית תשומת הלב של הסטודנטים אל ההיסטוריה, האקטואליה, החברה ועוד. במסגרת הלימודים מועברות הרצאות פרונטאליות וישנם גם סיורים בשטח, תרגולי הדרכה ועוד. עם תום הקורס נדרשים התלמידים לעבור בהצלחה מבחן גמר ולאחר מכן הם מקבלים תעודה מטעם מוסד הלימודים.

באופן עקרוני, אדם יכול לעבור בתור מדריך טיולים גם ללא קורס ייעודי. עם זאת, אדם כזה לא יכול ללוות טיולים רשמיים של משרד החינוך, הצבא, מוסדות המדינה וכן הלאה. בנוסף, מדריך ללא תעודה יתקשה לגייס לקוחות וחסר לו המון ידע הרלוונטי עבור השתלבות מהירה בתחום.

מה ההבדל בין מדריכי טיולים בארץ ובחו”ל?

יש להבחין בין שני סוגים של מדריכי טיולים:

א. בארץ – קורס עבור מדריכים בארץ מתמקד בהפעלת קבוצה, ניהול, מתן עזרה ראשונה, היסטוריה וארכיאולוגיה בארץ ישראל, מאפייני החי והצומח באיזורים הגיאוגרפיים השונים וכמובן אקלים, אמנות וארכיטקטורה.

ב. בחו”ל – קורס המיועד עבור מדריכים שרוצים לעבוד בחו”ל נחשבים מורכבים יותר. בקורסים אלו לומדים התלמידים לא רק על הפעלת הקבוצה, אלא גם על ההבדלים בין העת החדשה, ימי הביניים ותקופת הרנסאנס, על תולדות האמנות ועל המצאת הדתות העיקריות שהן הנצרות, האיסלאם והיהדות. בחלק מהקורסים ישנם מסלולי טיולים בארצות שונות ובכל מקרה נדרשת רמה מסוימת של אנגלית.

תנאי קבלה ואפשרויות תעסוקה

יש הרבה מוסדות לימוד המציעים מסלולים אטרקטיביים עבור מדריכי טיולים. כל מוסד לימוד מגבש הרכב אחר של תכנים מקצועיים ותיאורטיים, המשפיעים בין היתר גם על משך הקורס. מרבית הקורסים נמשכים שישה חודשים עד שנת לימודים מלאה. קהל היעד העיקרי כולל חובבי טיולים ומי שרוצה לעסוק בתחום ותנאי הקבלה אינם קשים:

–          12 שנות לימוד

–          עברית תקינה ורהוטה

–          יכולת הבעה בעל פה ובכתב

–          אנגלית ברמה גבוהה

–          מצב בריאותי תקין

–          מיומנות הדרכתית

–          יכולות ניהול וארגון

אין צורך ברקע מקצועי על מנת להצטרף אל הקורס, אולם ניסיון בהדרכה בהחלט יכול לעזור בהיכרות עם התכנים ובהצלחה במבחן הגמר. מיד עם תום הקורס ניתן להשתלב באחת מחברות התיירות, לפנות אל גורמים רשמיים במשרדי הממשלה או לעבוד בתחום באופן עצמאי. רצוי להוציא רישיון מורה דרך משרד התיירות על מנת להרחיב את טווח האפשרויות. העיסוק בהדרכת טיולים הוא מתגמל, פורה ונעים והיתרונות שלו הם בין היתר נוחות וגמישות מבחינת שעות וימים.

לימודי מורה דרך ומדריך טיולים בארץ

לימודי מורה דרך ומדריך טיולים בארץ