לימודי תזונה

לימודי תזונה – הטרנד החם בעולם

הבסיס להישרדות הוא ללא כל צל של ספק – תזונה. את זה כולם יודעים, גם אנחנו וגם כל בעלי החיים האחרים עלי אדמות, מי במודע ומי על פי האינסטינקט המולד. עם התפתחות הטכנולוגיה המודרנית קיבל תחום התזונה תאוצה משמעותית ביותר, וייצור המזון בעולם הפך ליותר ויותר המוני. לצד ההמוניות של ייצור המזון אנו עדים להתרבות מסיבית של המין האנושי וקיומו תלוי בתזונה מסיבית אשר מצריכה ייצור המוני. אבל לצד הייצור ההמוני ישנם מחקרים רבים המסייעים לאדם ללמוד אודות תזונה נכונה להטבת מצבו האישי, הגופני, הנפשי והבריאותי.

לימודי תזונה מקנים כיום ללומדים כלים על מנת לשפר את תזונת האדם בכלל, והאדם האחד בפרט, להתגבר על מחלות ותופעות שונות לרבות תופעות נפשיות כאלה ואחרות וכיוצא באלה. לימודי תזונה מכשירים את התלמידים לעזור לאנשים לשפר את חייהם באמצעות המזון בצורה יעילה ביותר.

מסלולי לימוד אפשריים כיום בתחום התזונה

לימודי תזונה כוללים כמה מסלולים אפשריים ואלו הם:

  • לימודי תזונה תואר ראשון
  • לימודי תעודה בנושאים מגוונים
  • קורסים והשתלמויות קצרות וממוקדות

לימודי תזונה תואר ראשון – מדעי התזונה

אלו לימודי תואר ראשון במדעי התזונה למשך שלוש שנות לימוד אשר מקנים לתלמידים ידע כללי במדעי החיים ובמדעי התזונה, במדעי הטבע, במדעים מדוייקים ובמדעי החברה. הלימודים מתמקדים בקורסים מעמיקים במיוחד במדעי התזונה, והם מאפשרים לתלמידים בחירה והעמקה בתחומים המעניינים אותם הלכה למעשה. במסגרת הלימודים לומדים האנשים קורסים שונים בביולוגיה, בוטניקה, פתולוגיה, כימיה, כירורגיה, אנטומיה, עזרה ראשונה תזונת ילדים ומבוגרים, תזונת ספורטאים, עקרונות התזונה המדעית וכיוצא באלה.

לימודי תזונה – תנאי קבלה

תנאי הקבלה הבסיסיים ללימודי תזונה לתואר ראשון דומים מאד ללימודי תואר ראשון בתחומים נוספים כאלה ואחרים, והם כוללים תעודת בגרות בציון 90 או 85 (תלוי במוסד המלמד) מבחן פסיכומטרי, אנגלית ברמה של 4 יחידות, מתמטיקה ברמה של 4 יחידות, ביולוגיה או כימיה ברמה של 5 יחידות, בחינות מיון שונות וכמובן גם ראיון אישי.