לימודי קורס בישול בישראל

ענף האוכל, הוא אחד הענפים המגוונים בעולם. חווית הבישול, היא חוויה קולינרית מדהימה, בה אתה יוצר בעזרת חומרי גלם איכותיים מנות טעימות ועשירות. קיימים עשרות סוגים של סגנונות אוכל, והמון תרבויות יצרו את האוכל האולטימטיבי להן. הטכניקה שתפסה הכי הרבה תאוצה בענף האוכל והמסעדנות היא בישול. בבישול אינספור אפשרויות ליצירת מנות מדהימות, וניתן “לצאת מהקופסה” ולשנות את המתכון לאיזו צורה שתרצו לקחת אותו. מתוק, חריף, מלוח, כל האפשרויות פתוחות בפניכם. קורס בישול נועד לאנשים שרוצים להפוך את התחביב למקצוע, להתמצאות יותר בתחום הקולינרי, להעשיר את הידע במטבח, לכאלה שיש להם תשוקה לאוכל, ואפילו לכאלה שלא מסתדרים בבישול ורוצים לדעת קצת יותר.

איפה נרשמים לקורסי בישול?

בכל אזור בארץ ניתן למצוא קורסי בישול. “מכללת השף” בתל אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע וראשון לציון, “רימונים” בטבריה, “4chef” בתל אביב, הרצליה, הוד השרון ומודיעין, “מכללת טעמים” בירושלים, ועוד. בכל הקורסים למתחילים, אין צורך בידע קודם, אך לא יזיק קצת ידע בתרבות האוכל. הקורסים המתקדמים מיועדים לאנשים שכבר יודעים את הבסיס, שרוצים לפתח את הטכניקה, ואפילו להפוך לטבחים מקצועיים ומוסמכים. כמות המפגשים בקורסים למתחילים היא בממוצע 5-10 ומתפרשים על כמה חודשים, ואילו הקורסים המתקדמים כוללים ברובם עשרות שיעורים ויכולים להתקיים במשך כמה חודשים ואפילו שנים.

מה לומדים בקורס בישול למתחילים?

ברוב הקורסים תלמדו איך לחתוך בצורה נכונה ושווה, לטגן, לצלות, וכמובן- לבשל. בנוסף תעבדו על ההגשה, ותלמדו לעצב את המטעמים בפרזנטציה יפה שמעוררת תאבון. במהלך הקורס הנושאים הנלמדים נרחבים וכוללים ברובם: ארוחות בוקר, מרקים, בשרים, דגים, גבינות, בצקים, פסטות, קינוחים, ועוד סגנונות שונים. כמו כן, ישנם קורסים המתמקדים בסגנון בישול ספציפי כגון: בישול אסייתי, המטבח הצרפתי, אוכל רחוב, אוכל תאילנדי ועוד. אם אתם כבר יודעים את הבסיס ורוצים להתמקצע בתחום, תוכלו להירשם לאחד הקורסים המתקדמים ובהם לשפר את הטכניקות לרמה גבוהה, להרחיב את הידע הקולינרי בארץ ובעולם, ולהגיע לשילוב מדהים של חומרי גלם היוצרים תענוג נפלא בפה. בכל הקורסים תלוו ע”י שפים מקצועיים, ותקבלו יחס והכוונה אישית. מהלך המפגשים יהיה בשלושה שלבים- עיון, הדגמה, והתנסות אישית בנלמד.

 להפוך את התחביב למקצוע

אם סיימתם קורס למתחילים, תוכלו להמשיך לקורסים נוספים עד שתרכשו את כל הידע שתרצו. קורס טבחות למתקדמים יקנה לכם מיומנויות חדשניות וכישורים מתקדמים לקראת אפיק קריירה מקצועי בתחום. בקורסים למתקדמים תוכלו לקחת חלק בסטאז’ וכך ללמוד איך עובדים כטבח בעולם שבחוץ, ולראות מקרוב את התנהלות השפים שמסביבכם. בסיום הקורס, תקבלו תעודה, ובחלקם ציוד מקצועי למטבח, וספרות מקצועית בתחום. מקומות העבודה כבשלנים נרחבים וכוללים עבודות במלונות, בסיסים צבאיים, אוניברסיטאות, ומסעדות. אם ברצונכם להיות עצמאיים, תוכלו לפתוח עסק משלכם. כמו כן, תוכלו להתמחות בסגנון בישול ספציפי ולעבוד בו. תלמידים שמעוניינים להגיע לרמה גבוהה ביותר, יוכלו להמשיך לקורסים ברמות גורמה ואף להשתלמויות בחו”ל, ולהגיע לדרגת שף. כטבח האפשרויות שעומדות בפניכם אינסופיות, והמקצוע מכניס שכר מכובד, והנאה ביצירת מטעמים נפלאים שעושים חשק לעוד.

קורס בישול