לימודי מעצב גראפי

לימודי מעצב גראפי

עיצוב גראפי נלמד במסגרת קורסים מעשיים של תקשורת חזותית. עיצוב מן הסוג הזה עומד בחוד החנית של אמצעי המדיה המודרניים והוא יכול לבוא לידי ביטוי באינטרנט, בעיתונות המודפסת ובתקשורת המשודרת. הקורס מתמקד בהקניית מיומנויות מגוונות ומדגיש את היכולת היצירתית של הסטודנט. בשלבים הראשונים נחשפים התלמידים אל יסודות העיצוב, השרטוט והביטוי הגראפי. הם נדרשים ללמוד את תולדות העיצוב הגראפי והדפוס ולהיעזר בניסיון העבר על מנת ליצור אלמנטים גראפיים חדשים. לאחר מכן מקבלים הסטודנטים יכולת תרגום של רעיונות עיצוביים ורוכשים ידע בטיפוגרפיה ותולדות הכתב.

בניגוד למה שנהוג לחשוב, לימודי מעצב גראפי לא כוללים רק היבטים עיוניים ותיאורטיים. כבר בשלבים הראשונים של הקורס מתנסים הסטודנטים בנושאי לימוד כגון מיומנויות צילום למעצבים, שימוש בתוכנות גראפיות ועיצוב תדמיות, כרזות, ספרים ואריזות. כל אלו מספקים לסטודנטים ארגז כלים רחב הכולל התנסות בעיצוב אותיות תחת מימד, יצירה ותכנון של שלטים מעוצבים ועוד.

איפה אפשר ללמוד עיצוב גראפי ומה תנאי הקבלה?

יש שורה ארוכה של מוסדות לימוד במסגרתם ניתן להצטרף אל לימודי עיצוב גראפי. הדבר החשוב הוא לברר את הנושאים הבאים ולהתייעץ עם יועצי לימודים:

א. תנאי קבלה – ברוב המוסדות תנאי הקבלה הם 12 שנות לימוד, ראיון אישי ולעיתים גם בחינת כניסה על ידע במחשב. הבחינה יכולה להתבצע במסגרת הראיון או באופן עצמאי.

ב. קהל יעד – יש המון סטודנטים צעירים המתעניינים בתחום של אותיות תלת מימד ושלטים מעוצבים. קהל היעד האידיאלי עבור לימודי עיצוב גראפי כולל בעלי ידע בסיסי במחשבים וחוש עיצוב. המסלול מיועד כמובן לגברים ולנשים ויש גם המון מבוגרים המצטרפים אלו בתור אפיק קריירה שנייה.

ג. דרישות הקורסים – מומלץ לברר מהן דרישות הקורסים עוד לפני שמתחילים בלימודים. יש מוסדות הדורשים נוכחות של 80% בקורסים, ביצוע מלא של תרגילי הכיתה והבית ובניית תיק עבודות מודפס ודיגיטלי. המטרה היא לחשוף את הסטודנטים לכמה שיותר פרויקטים ולתת להם את הכלים להשתלב בשוק העבודה לאחר מכן.

ד. צוות הוראה – העניין המלווה קורס לימודי עיצוב גראפי תלוי במידה רבה בצוות ההוראה. רצוי לתת עדיפות לצוות המורכב ממרצים מקצועיים וידועים בתחום. בנוסף, יש לבדוק היכן מתקיימים הקורס ואילו סדנאות וכיתות עומדות לרשות הסטודנטים.

האם יש עבודה בתחום לאחר הלימודים?

מחקרים מראים כי הביקוש עבור מעצבים גראפיים נמצא במגמת עלייה משמעותית. אפשר לסיים את הקורס ולהשתמש בתעודה על מנת להתקבל לעבודה במשרדי פרסום, יחסי ציבור ותקשורת. גם בתי הוצאה לאור מגייסים עובדים עם ניסיון בעיצוב ויש לא מעט בוגרים המעדיפים לעבוד כעצמאיים. במילים אחרות, יש הרבה עבודה בתחום של עיצוב גראפי ואפשר להשיג יתרון בולט באמצעות מסלולי הלימודים הנכונים.