לימודי מכונאות

לימודי מכונאות ולימודי הנדסת מכונות בישראל

אם אתם נחשבים לאנשים בעלי ידי זהב, מוכשרים טבעיים בתיקון תקלות כאלה ואחרות, ואתם מחפשים מקצוע רציני לעתיד, כדאי לכם לשקול לחיוב לימודי מכונאות. לימודי מכונאות מתייחסים בעיקר אל ענף הרכב. אלו לימודים מקצועיים אשר כפופים לשלושה סיווגים: מכונאי רכב סוג 1, סוג 2 וסוג 3. ההבחנה היא בשל החלטה של משרד התמ”ת אשר מתפקד בתור הגוף שמוסמך לכתוב את בחינות ההסמכה ולתת את הרישיון. קורס מכונאות 1 הוא השלב הראשון בהכשרה, בעוד קורס סוג 2 מיועד לבוגרים הקורס הראשון שצברו שנתיים של ניסיון מעשי בתחום. קורס סוג 3 הוא הסיווג הגבוה ביותר והוא מיועד למי שצבר שנתיים של ניסיון בסיווג 2 או למי שמחזיק בניסיון של 6 שנים בסך הכל בתחום הרכב.

בניגוד למה שנהוג לחשוב, אין הרבה תחומים חופפים בין קורס מכונאות לבין לימודי הנדסת מכונות. הנדסת מכונות היא ענף בהנדסה אשר מתמקד בתהליכי מחקר, פיתוח, תכנון, ייצור וגם תחזוקה של מערכות מכאניות מסוגים שונים. בין היתר מתנסים הסטודנטים והמתמחים גם במנועים ובכלי רכב, אולם הדגש העיקרי הוא על מכונות ומערכות להפקת אנרגיה או ניצולה בצורה אופטימאלית. בנוסף, הלימודים כוללים נושאים כמו מערכות מיזוג אוויר, מערכות בקרה ואוטומציה, רובוטים, צנרות כוח ועוד.

לימודי תואר ראשון בהנדסת מכונות מוצעים במסלולים שונים ומגוונים אשר מערבים מערכות, מכטרוניקה או קירור ומיזוג אוויר. הם נמשכים 4 שנים באחד מן המוסדות המוסמכים ומבטיחים קריירה ענפה במקצועות רבים בתחום זה ללא כל צל של ספק.

כיצד מבצעים השלמה מהנדסאי למהנדס?

הנדסאי מכונות לומד שנתיים ומקבל תעודת הנדסאי, אך הוא יכול לבצע השלמה למהנדס בכפוף לקריטריונים הבאים:

  •          תנאי קבלה משתנים בין מוסדות הלימוד
  •           עמידה בכל חובות התואר בהנדסה
  •           חלה התיישנות של 5 שנים על לימודי הנדסאים
  •           לא מתקבלים פטורים על קורסי יסוד
  •           ניתן לקבל עד 30 נקודות זכות פטור מתוך 160
  •           הקורס הפטור חייב להיות דומה לקורס הנלמד במסגרת לימודי הנדסאי