הכל על קורס מצילים

כל מה שצריך לדעת על קורס מצילים לבריכה

משרת מציל מתאימה למזג האוויר הישראלי ומספקת אפשרויות תעסוקה רבות. במאמר הבא נכיר את תחום הלימודים ונבין מהם דרישות הקבלה עבור תעודה מן הסוג הזה

החל מגיל 17 ותשעה חודשים ניתן להירשם אל לימודי קורס מצילים. יש להבין בין קורסים המיועדים להכשיר מציל לבריכה, לבין קורסים של מצילי ים או מצילים סוג 2 – מציל אחראי. הקורס מתאים למי שאוהב בריכות ומים, רוצה להציל חיים ומעוניין להשתלב בענף הציבורי או התיירותי. המטרה העיקרית של הקורס היא להכשיר מצילים ולספק להם כלים שבעתיד יכולים גם להציל חיים. מעבר לכך, המציל הוא הדמות הסמכותית ביותר באיזור הבריכה ולכן עליו לשמש דוגמא אישית.

האחריות הגדולה של מציל דורשת ממנו להישאר קשוב, דרוך ועירני. תכונות אלו נלמדות במהלך הקורס ויש להן משמעות גם מבחינת חיפוש אחר מקומות עבודה. באופן עקרוני, משתתפי הקורס והלימודים חייבים לעבור בדיקות רפואיות ומבחני כניסה. עליהם למלא טופס בדיקות מיוחד המופק על ידי משרד התמ”ת ולעבור לצד בדיקות כלליות גם בדיקת ראייה אצל רופא עיניים או אופטומטריסט מוסמך. מעבר לכך, בגיל 17 ו-9 חודשים ניתן להשתתף בקורס אולם את מבחני ההסמכה אפשר לעבור רק בגיל המינימום שהוא 18.

אילו נושאים נכללים בקורס מצילים?

לימודי קורס מצילים כוללים את הנושאים הבאים:

–          לימודים מעשיים בתוך המים

–          לימודים עיוניים בחדרים סגורים ובנוכחות אנשי מקצוע ומצילים בעלי ניסיון

–          לימודי עזרה ראשונה

–          לימודי החייאה

הקורס הוא בהיקף של 80-120 שעות, לא כולל מבחני כניסה כגון צלילה רצופה למרחק, שחייה בסגנון חתירה למרחק ושחייה בסגנון חזה למרחק. כל תנאי הקבלה ונושאי הלימוד הללו מבטיחים הכשרה מקצועית ברמה גבוהה מאוד. הקורסים נמצאים תחת פיקוח של הגורמים הרשמיים והם מעודכנים מדי שנה בהתאם לדרישות חדשות המתעוררות. בנוסף, בחינות הגמר של הקורסים נערכות מטעם משרד העבודה. בחינות אלו כוללות נושאים כגון:

–          בחינה מעשית בתוך המים ועל בסיס יכולות שחייה

–          בחינה עיונית במבחן כתוב

–          בחינה במתן שירותי עזרה ראשונה והחייאה

רק עם תום סיום הקורס בהצלחה ניתן לקבל תעודת “מציל מוסמך” מטעם משרד העבודה ולהגיש מועמדות למשרות פנויות.

אפשרויות תעסוקה

רוב אפשרויות התעסוקה עבור מצילי בריכות נמצאות בבתי מלון ובבריכות ציבוריות. גם בקייטנות, במוסדות חינוך ובבניינים משותפים יש לעיתים קרובות צורך במציל. התקופה המבוקשת היא כמובן חודשי הקיץ המתחילים בישראל ביוני ומסתיימים רק באוקטובר או נובמבר, אך במכוני כושר ואתרי קאנטרי עם בריכות מקורות ישנו ביקוש למצילים לכל אורך השנה.

לסיכום, קורס מצילים לבריכה מתאים עבור קהל יעד מגוון של גברים ונשים מגיל 18 ומעלה. הקורס מרחיב את אופקי התלמידים, מעניק תעודה מקצועית ומאפשרת השתלבות מהירה בשוק תעסוקה פורה ודינאמי.

באדיבות חברת בריכות נוי “ברכות סנטר “

הכל על קורס מצילים

הכל על קורס מצילים