ראיון עבודה: תכונות שליליות וחיוביות

שאלות מכשילות תופסות חלק רב ברכישת האמון של המראיין, ובסופו של דבר על ההחלטה אם להעסיק אתכם או לא. במהלך הראיון ינסה המראיין לבדוק דרך שאלות מאתגרות ומכשילות את אמינותכם, הרגשתכם כלפי העבודה, המידה בה תהיו מוכנים להשקיע במקום עבודתכם, והרושם הכללי שתשאירו עליו. לכן, יש להתכונן לכך מראש על מנת לצלוח את הראיון.

“הצג שלוש תכונות חיוביות ושלוש תכונות שליליות”

קודם כל, לא להילחץ. סימני לחץ וגמגום ייראו כאילו יש לכם מה להסתיר. עליכם לענות תשובה כנה ואמיתית, כך שתראה שאתם אנשים כנים וישרים. אך חשוב לזכור, לא להגזים עם התכונות השליליות, בכל זאת אתם רוצים את המשרה בסופו של דבר.


להישאר מפוקס בנושא

בהצגת התכונות החיוביות, חשוב לא להציג תכונות של גאווה וכד’. הציגו תכונות שמסייעות בעבודה וכקשורות לנושא שלה. כמו כן, חשוב מאוד להוסיף סיבה לתכונה השלילית שמציגה אותה כמובנת ואפילו מחמיאה לכם. לדוגמה: “אני לעיתים מאוד עצבני כאשר אני מרגיש שהקולגות שלי לא משקיעים את המאמץ שצריך להשקיע”, או “אני לא טוב בשיחות ממוחשבות. אני חושב שכשאני מדבר עם אדם מול העיניים יותר ניתן להגיע להבנה” או “יש לי מידה של אדישות, אבל אני חושב שזה מה שמניע אותי לעבוד בצורה רגועה”.

עניין של ביטחון

דיבור רציף, שוטף, בלי התלבטות, ובלי גמגום, יוביל אתכם לצלוח את השאלה המביכה ולעבור סוף סוף לשאלה הבאה. ביטחון הוא מרכיב חשוב בראיון בכלל ובשאלה הזו בפרט.

אל תתנו לחיובי להציג אתכם באור שלילי

תכונות חיוביות זה החלק הקל יותר של שאלה, אך גם בו אפשר ליפול. עליכם להביא תכונות שבאמת ובתמים יעזרו לכם בעבודה, ושיהיו אמיתיות וכנות. לא יזיק אחרי כל תכונה להוסיף איך אתם חושבים שהיא תתרום לכם בעבודה עצמה. לדוגמה: “יש לי המון מוטיבציה, ואני חושב שזה מניע אותי להמשיך להשקיע בעבודה כמה שיותר ולהגיע לפסגה”, או “אני יוזם הרבה רעיונות, וככה אני מצליח להביא רעיונות חדשים שיכולים לקדם את החברה ומביא ריענון לי ולשאר הצוות”.
לפניכם תכונות שליליות שתוכלו לציין, אך עליכם לזכור להסביר איך הם דווקא יעזרו לכם בעבודה, תשובות פוליטיקלי קורקט בשאלה הזאת יתקבלו בברכה.

התכונות השליליות עם קצת אור חיובי:

תכונות שליליות תכונות חיוביות
עקשנות – אני עומד על שלי עד הסוף מוטיבציה – זה מה שמניע אותי להתקדם בצורה הטובה ביותר
לא יציב – אוהב גיוון ביטחון עצמי – אני יכול לבטא את עצמי מול כל אחד
סקפטי – מאמין בחשיבות של הצגת הוכחות בשביל הצגת איכות שאפתנות – אני מרגיש שמקומי זה בפסגה
ביקורתי – פרפקציוניסט יזמות – אני מרענן ומחדש
קנאות – קשה לי לפרגן כשאני מרגיש שיש לי עוד לאן להגיע גמישות – אני יכול להתמודד עם שינויים מפתיעים במשמרות
חוסר ביטחון – כאשר אני מול לקוחות מחו”ל שלא מדברים בשפתי יכולת למידה – אני חושב שלמידה זה דבר שממשיכים איתו בלי קשר לגיל
אחריות – אין מה לדאוג כשהאחריות מוטלת עליי
סבלנות – גם כשהלקוח עצבני, אני מקפיד להיות סובלני ומתחשב



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *