הכנה לראיון עבודה: 7 טיפים והמלצות

קיבלתם ראיון עבודה, כל שנשאר זה להגיע. או שבעצם… לא. עליכם להיות מוכנים לראיון המיוחל, ולהשאיר רושם ראשוני טוב, כי “אין צ’אנס שני לרושם ראשוני”. בכתבה הבאה תמצאו 7 טיפים שיכינו אתכם לראיון. כל שעליכם לעשות זה לקרוא אותם היטב, ואתם מוכנים.

טיפ מס’ 1: ביגוד

הדבר הראשון שהמראיין יראה כשתיכנסו- זה הלבוש. הקפידו על הופעה מכובדת שמתאימה למקום העבודה ומראה שאתם רציניים. כפכפים, משקפי שמש, מסטיק- כל אילו לא מומלצים בשביל להשאיר רושם ראשוני טוב על המעסיק שלכם. אם אתם מגיעים לראיון בעבודה משרדית וכד’- לבשו ביגוד רשמי. בראיון עבודה להפקות אירועים, יחצנות וכד’- הקפידו ללבוש בגדים צעירים ונינוחים, אך עם זאת לא זרוקים. ודבר אחרון:  אין לבוא עם בגד לא מגוהץ. בגד מגוהץ מראה את ההשקעה שלכם בעצמכם.

טיפ מס’ 2: חיוביות

טון דיבור, שפת הגוף, שטף מילים…. כל אילו גורמים שמקרינים את הגישה שלכם כלפי הראיון. גישה חיובית תשפיע על תשובותיכם, ועל המסר שהמעסיק יקבל ממכם. עליכם לרצות שהמראיין יחבב אתכם, ועל כן הקפידו לבוא בראש טוב ולהאמין בעצמכם.

טיפ מס’ 3: שיווק עצמי

בראיון אתם צריכים לבוא ולשווק את עצמכם, ולהראות עד כמה אתם מתאימים לתפקיד הנחשק. הקפידו להדגיש את האלמנטים שבכם שהכי יתאימו למשרה, ובתוספת ביטחון עצמי וכימיה- המראיין יאהב אתכם.

טיפ מס’ 4: אימון- תשובות מתאימות לכל השאלות

עליכם להתכונן לשאלות מתקילות ומלחיצות. לפני הראיון תשאלו את עצמכם: “למה אני המועמד הכי מתאים לתפקיד”. זו השאלה הנפוצה ביותר בראיונות, ואתם צריכים לענות תשובה טובה וישירה שמציגה את הנכסים שלכם למשרה. כמו כן, התכוננו לשאלות בנוגע לקו”ח שלכם, כמו: “מדוע עזבת את העבודה הקודמת”, “למה אין לך הרבה ממליצים” וכד’. העצה הטובה ביותר היא לנסח בראש מבעוד מועד תשובה טובה, ולהתאמן עליה לפני.

טיפ מס’ 5: תגיעו עם שיעורי בית מוכנים

אם אתם רוצים להיות טובים בעבודה, או בכלל לעבור את הראיון, עליכם להגיע עם כל הידע הדרוש על הארגון המעסיק ועל תחום העבודה. ואל תשכחו שגם אם לא הצלחתם להשיג את כל  הידע שתרצו- תמיד תוכלו לשאול את המראיין. כך גם תדעו, וגם תשאירו רושם שבאמת אכפת לכם.

טיפ מס’ 6: הציגו את דרישותיכם

כן, זה החלק המביך בראיון, אבל עליכם להבהיר את הדרישות שלכם בנוגע למשרה. “ביום שלישי אני צריך לצאת מוקדם”, “אני לא עובד בשבתות” וכו’… כדאי להגיד למראיין את כל אילו במהלך הראיון, כדי שלא תיווצר סיטואציה לא נעימה כשתגלו בהמשך שהעבודה לא אפשרית בשבילכם בגלל תנאים טכניים כאלו.

טיפ מס’ 7: נימוס

בראיון עליכם להראות מתורבתים ומנומסים, ועל כן: אל תקטעו את המראיין. דברו ברוגע ואל תרימו את הטון. קבלו את מה שהמראיין אומר בהבנה. אל תיכנסו לוויכוח. אם תקפידו על כל אילו, המראיין יראה שמדובר באנשים מתורבתים שהולמים את מקום העבודה.

 

במסגרת מפגשי ייעוץ קריירה, ניתן לפתח יכולת התנהלות נכונה לפני ובזמן הראיון עבודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *