המשמעות הפסיכולוגית של בחירת מקצוע

המשמעות הפסיכולוגית של בחירת מקצוע

בחירת מקצוע היא אחת ההחלטות הקשות ביותר אותן אנו מקבלים עם סיום הלימודים או לחילופין בשלבים מאוחרים יותר בחיים. רצוי להשתמש בכל הכלים הקיימים כדי לקבל החלטה נכונה ובעיקר להכיר את המשמעות הפסיכולוגית של הכוונה

המטרה של הכוונה לבחירת קריירה היא לזהות את הנטיות, התכונות והיכולות של האדם. ההכוונה ניתנת על ידי מומחים שעוברים הסמכה מיוחדת. בין היתר לוקחים חלק בתהליכי ההכוונה גם רופאים, פסיכולוגיים ופדגוגים המכירים את דרישות שוק העבודה המודרני. ההכוונה עוזרת לתכנן את העתיד בצורה טובה ביותר והיא גם מעניקה תחושת ביטחון עצמי. להכוונה יש משמעות פסיכולוגית אדירה הבאה לידי ביטוי כבר בתחילת קריירה עצמאית. מעבר לכך, כיום ניתן לקבל את ההכוונה מגופים מנוסים המבטיחים לכל עובד יתרון יחסי המגלם את כישוריו.

אלו היתרונות של הכוונה לזיהוי נטייה מקצועית של גברים ונשים בכל הגילאים:

א. חיסכון בזמן – הכוונה חוסכת את הזמן הדרוש לחיפוש אחר קריירה ומבטיחה השתלבות מהירה בשוק עבודה דינאמי, צפוף ועמוס. החיסכון בזמן בא לידי ביטוי גם בתועלת כלכלית אותה ניתן למדוד בתלוש השכר, בבונוסים ובהטבות נוספות.

ב. הקצאת משאבים – תחילת קריירה מלווה בלא מעט קשיים עבור העובד. באמצעות הכוונה מקצועית נכונה הוא יכול ללמוד היכן לרכז את המאמצים שלו, איפה להקצות משאבים מיוחדים ובאילו כלים להשתמש על מנת להשיג את המטרות שהוא מציב. ההכוונה כוללת התייחסות פרטנית לצרכי העובד ולהגדרת הצרכים שלו ביחס לשאר המועמדים.

ג. יחס אישי – הדרך הטובה ביותר לבחור קריירה או לזהות נטייה מקצועית היא באמצעות קבלת יחס אישי ממומחים. הכוונה מאפשרת את היחס הזה ומבוססת עליו בצורה ניכרת. במילים אחרות, במקום להסתפק במידע עיוני וכללי ניתן פשוט להצטרף אל הקורסים של מכוני ההכוונה וליהנות מפתרונות קונקרטיים ומעשיים.

ההיבט הרפואי והפסיכולוגי של בחירת קריירה                                                                   

אדם המתחיל בקריירה עם תחושת ביטחון יכול למנוע מעצמו את רוב חבלי הלידה. הוא מסוגל לקבל החלטות רציונאליות, להימנע מויכוחים מיותרים ולהשתמש באמצעים העומדים לרשותו על מנת לבלוט ולהשיג קידום. ההיבט הרפואי והפסיכולוגי של בחירת קריירה קיים בכל המקצועות והוא בולט גם במגזר הפרטי, העסקי והמוסדי. אי אפשר להתעלם מההיבט הזה בשוק עבודה גלובאלי כמו זה המתקיים בשנים האחרונות. עובדים המעוניינים להתחיל בקריירה ברגל ימין חייבים לעבור תהליך ארוך ומדויק של הכווונה וייעוץ.

לסיכום, לכל אורך ההיסטוריה נדרשו עובדים לבצע התאמות מיוחדות ולענות על צרכי הארגונים והחברות. מצד שני, כיום יש היצע רחב מאוד של עובדים ומספר מקומות עבודה מצומצם. העובדים מחפשים אחר סיפוק אישי לא פחות מאשר תלוש משכורת, רכב צמוד או הטבות כלכליות. עובד המצליח לממש את עצמו בעבודה יכול להרגיש מסופק ולהגיע לרמת חיים אופטימאלית. את המימוש הזה ניתן להשיג בעיקר באמצעות הקפדה על תהליך של הכוונה מקצועית ברמה גבוהה.

המשמעות הפסיכולוגית של בחירת מקצוע

המשמעות הפסיכולוגית של בחירת מקצוע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *