הכוונה ולימודים לחיילים משוחררים

הכוונה מקצועית עבור חיילים משוחררים

צעירים המסיימים את שירותם הצבאי עומדים מול שורה ארוכה של החלטות דרמטיות. באמצעות הכוונה מקצועית הם יכולים לחסוך הרבה זמן, כסף ומאמץ ולקבל הנחיות מדויקות ללימודים גבוהים או פיתוח קריירה מתגמלת

לימודים לחיילים משוחררים אמורים לעזור להם להתחיל את חייהם הבוגרים בצורה נכונה, מאוזנת ויציבה. הגיל הממוצע בו רוב החיילים משתחררים מהצבא עומד על 21, כאשר במדינות שאינן ישראל ניתן בשלב הזה כבר לסיים את החלק הראשון של הלימודים הגבוהים. יחד עם זאת, לצעירים בישראל אין את הפריבילגיה הזו ולכן הם זקוקים לכמה שיותר עזרה והכוונה. השאלה העיקרית היא היכן מקבלים את העזרה הזו ומה התועלת המעשית של הכוונה מקצועית.

הכוונה היא חלק מהשקעה שמבצע החייל המשוחרר בעתיד שלו. במקום לבזבז זמן על קורסים שאינם מתאימים ליכולות שלו, להתאכזב מנושאי לימוד לא מעניינים או לסבול בתוך שיעורים משעממים, הוא יכול להתייעץ עם אנשי מקצוע. המטרה של הכוונה היא להביא לידי ביטוי שאיפות אישיות של החייל עוד טרם תחילת הלימודים. ההכוונה מבוססת על שילוב בין כלים מקצועיים, תיאורטיים ואינדיבידואליים הנתפרים למידותיו של החייל ולכישורים בהם הוא מחזיק.

כיצד מבצעים הכוונה מקצועית?

הכוונה עבור חיילים משוחררים מתבצעת באופן עקרוני במספר שלבים:

א. פגישה ראשונית – המטרה של הפגישה הראשונית היא להכין את החייל להמשך תהליך ההכוונה ולערוך היכרות בין הגורמים השונים המעורבים בתהליך. אפשר לנצל את הפגישה כדי לשאול שאלות, להפיג חששות וגם לשמוע פרטים על מסלולי לימודים רלוונטיים.

ב. בחינות הערכה ובדיקות נוספות – עיקר תהליך ההכוונה טמון בהערכה מדויקת של יכולות החייל המשוחרר. עליו לעבור בחינות בנושאים שונים, שעוזרות למקם אותו על ספקטרום לימודים אקדמיים. הבחינות נכתבות על ידי מומחים פדגוגיים, מרצים ואנשי אקדמיה. הבחינות אינן קשות וברוב המקרים גם לא צריך להתכונן אליהן. המבנה שלהן ברור ופשוט והמטרה העיקרית שלהן היא לזהות את התכונות הייחודיות של כל מועמד ללימודים גבוהים.

ג. פגישת סיכום – הממצאים המגיעים מהפגישה הראשונית ומבחינות ההערכה משמשים בתור בסיס לפגישת הסיכום. זו הפגישה בה חיילים משוחררים יכולים לשמוע על האפשרויות שלהם, להביע דעה וגם לקבל עצות מעשיות.

מדוע כדאי להשקיע בהכוונה?

העלות של הכוונה לחיילים משוחררים בטווח הקצר והארוך. לא משנה כיצד בוחנים את התהליך או כמה הוא עולה, מדובר על השקעה משתלמת עבור העתיד. אין הרבה כלים המבטיחים לחייל המשוחרר מידע אופטימאלי על מסלולי לימודים. חיילים משוחררים לא תמיד יודעים אילו אפשרויות עומדות בפניהם, מהם תנאי הקבלה או מה ההבדלים בין מכללות ואוניברסיטאות. ההכוונה היא חלק חשוב בהיערכות של החיילים לקראת העתיד ולקראת הקריירה שלהם.

לסיכום, רצוי לעבור תהליכי הכוונה עם סיום השירות הצבאי. ניתן להשתמש בנתונים ובממצאים באופן סובייקטיבי וכך ליהנות מתגמול משמעותי בעתיד.

הכוונה ולימודים לחיילים משוחררים

הכוונה ולימודים לחיילים משוחררים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *