ייעוץ קריירה – הכוונה מקצועית

היצע העבודות בשוק המודרני עלול להוות מכשול עבור צעירים שאינם מצליחים לבחור קריירה. באמצעות יעוץ מקצועי הניתן על ידי גורמים מוסמכים ניתן לקבל הכוונה מדויקת, התפורה למידותיו של העובד ולשאיפות שהוא מציב

יעוץ תעסוקתי ניתן על ידי יועצי השמה במטרה לשפר את סיכויי העובד למצוא משרה. היעוץ כולל התייחסות למרכיבים שונים כגון מידת הביקוש למקצוע מסוים בתחומי המשק בארץ ובעולם, הניסיון הקיים בעבודה, הערך המוסף שמביא העובד, ההישגים בעבודה, הנטיות המקצועיות ועוד. השאיפה היא להיעזר ביעוץ על מנת למצוא פתרונות הולמים למעמדו של העובד, השכלתו והניסיון העומד לרשותו. מעבר לכך, היעוץ כולל מידע על כל אחד מהנושאים הבאים:

–          אפשרויות לימוד

–          קורסים מקצועיים

–          הסבה מקצועית לקריירה שנייה או שלישית

–          סדנאות הדרכה לחיפוש אחר עבודה

–          אבחון וייעוץ על ידי פסיכולוגים

הכוונה מקצועית היא חלק בלתי נפרד מארגז הכלים העומד לרשותו של העובד. ההכוונה והיעוץ מתאימים למי שמתקשה למצוא מקום עבודה חדש, אך גם לאלו המתקשים לשמור על מקום עבודה קיים. סטודנטים המתלבטים לגבי מסלול לימודים יכולים לקבל הכוונה, ולא מעט עובדים עם משרה קיימת שמתעניינים לגבי שינוי כיוון תעסוקתי משתמשים בכלי הזה.

כיצד מבצעים הכוונה?

הכוונה מקצועית מבוססת על שילוב בין רצונותיו של הסטודנט או העובד, לבין הדרישות הקיימות בשוק התעסוקה המציאותי. הבעיה העיקרית עבור רוב העובדים היא חוסר היכרות עם התנאים הקיימים. יש סטודנטים המגיעים אל שוק העבודה ללא ניסיון קודם ועם רקע תיאורטי בלבד, לעומת אחרים המבלים בתחום מסוים מספר רצוף של שנים וכך מאבדים את היכולת לזהות הזדמנויות עסקיות אחרות. ההכוונה תלויה בשיתוף הפעולה מצד העובד, אולם בסופו של דבר היא נמדד ביכולת לתאם משרה המתאימה לדרישותיו.

יעוץ תעסוקתי מתאים גם למשרות ניהול וגם לתפקידים זוטרים. חברות העוסקות בתחום מציעות את שירותי הייעוץ וההכוונה בחינם או במחיר משתלם, תוך איסוף פרטים מלאים על העובד ועל שאיפותיו. בנוסף, המומחים שאחראיים על תהליך הייעוץ מודעים לאחריות המוטלת על כתפיהם. לא כל יועץ יכול לספק עצות המתאימות לסטודנטים צעירים, בוגרים עם קריירה בתחום מסוים או פנסיונרים שמחפשים אחר אפיקי הכנסה חדשים.

שלבי הכוונה וקבלת המלצות

מבחינה טכנית, הכוונה מתקיימת בתהליך הכולל שלב אחד של יום מבחנים, שלב הכולל ראיון אישי, שלב של מפגש מסכם ושלב אחרון של קבלת דו”ח המלצות. יש לציין כי כל ההמלצות הניתנות לאחר היעוץ וההכוונה אינן מחייבות את העובד בשום צורה. המלצות אלו שופכות אור על כישוריו של העובד בתחום מסוים ועל תחומים אחרים המתאימים עבורו, אולם הן לא מגבילות את הנגישות למשרות אחרות. בסופו של דבר, העובד הוא זה שמחליט באיזה אפיק קריירה לבחור ואילו מבין ההמלצות לאמץ על מנת למצוא מקצוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *