בחירת קריירה נכונה

בחירת קריירה נכונה או איך לבחור קריירה?

בימינו, קריירה היא לא העבודה מספר אחת לכל החיים. בדור שלנו אנשים מחליפים עבודות כל הזמן, מגוון האפשרויות הולך וגדל, ואנחנו יותר מתקשים בבחירה הנכונה בשבילנו. כשיש יותר מדי אפשרויות, כשאנחנו מתלבטים ולא מצליחים להגיע להחלטה הסופית, שעד שכבר החלטנו יש אפשרויות שנראות מפתות יותר, אילו הן מחשבות שעוברות הרבה לפני האוניברסיטה. בשביל לעזור לכם לעשות סדר בבלגן, קראו את הכתבה הבאה:

לפני הכל – שלושת הנקודות שחשוב לעבור עליהן

נקודה מספר אחת: יכולת. עליכם לבדוק מה יכולתכם מאפשרת/מגבילה אתכם באפשרויות תעסוקה. נקדוה מספר שתיים: מוטיבציה. מה הרצון האמיתי שלכם, מה אתם אוהבים ונהנים ממנו.               נקודה מספר שלוש: ביקוש. האם המקצוע שאני רוצה מבוקש, או שיש סטודנטים כמותי שלא מצליחים למצוא עבודה.

היכולת

בשביל לבדוק יכולת, ישנם כמה דברים שצריך לחשוב עליהם: הערכים שלי- לפי הערכים הבסיסיים שלכם, במהותכם, ניתן לקבל כיוון לגבי המקצוע שתרצו. תשאלו את עצמיכם: “האם אני מעוניין במקצוע שיעזור לאחרים”, “האם תחום הטכנולוגיה זה מה שמעניין אותי”, “האם ללמד אחרים זה הרצון שלי”… הכוונה מקצועית היא הליך מומלץ כדי להגיע להחלטה הנכונה. פתחו מודעות לגבי עצמיכם וחשבו איפה אתם רואים את עצמיכם בעתיד. ובנוסף, עברו על הכישורים שלכם. ישנם מקצועות שמתאימים בדיוק לכמה מהכישורים שלכם יחד.

מוטיבציה

ידוע שכאשר אדם נהנה מהמקצוע שלו, הוא מצליח בו מאוד ועולה בו לדרגות גבוהים. אך נשאלת השאלה: “ממה אני באמת נהנה?”. קודם כל- כתבו על דף את היכולות שלכם. לאחר מכן, התמדה. ברגע שבחרתם בדרך מסויימת, אל תהססו. תהיו שלמים עם הבחירה שלכם, ותזכרו שאם בחרתם בזה זה אומר שאתם באמת רוצים את זה. עכשיו, חיוביות. כשתתמקדו בחצי הכוס המלאה, יהיה לכם הרבה יותר קל להמשיך עם ההחלטה שלכם לשלב הבא.

ביקוש

זה השלב הקל ביותר. פשוט חפשו בגוגל, התייעצו, ותוכלו לבדוק אם יש ביקוש למקצוע שלכם. חשוב לזכור- גם אם עולה מן התוצאות שהביקוש נמוך למקצוע שלכם, אל תוותרו! מצאו דרך לשלב אותו עם הביקוש  של היום. לדוגמה: הגעתם להחלטה שספרות זה התשוקה שלכם, אך בחיפוש קצרצר בגוגל גיליתם שהביקוש יורד. אל תזרקו את החלום לפח. אתם יכולים להוציא ספר אלקטרוני, או למכור את הספר באמאזון.

העיקר- אל תוותרו על החלום שלכם! תמיד ניתן למצוא איך לשלב אותו בשוק. פשוט צריך לבדוק את האפשרויות, ובסופו של דבר למצוא את האפשרות הנכונה עבורכם.

עוד דבר חשוב- אל תפסיקו לבדוק, גם דרך אנשי מקצוע, ייעוץ קרירה מקצועי. בקשת עזרה מאנשים מקצועיים, יכולה לעזור ולכוון אתכם. בשיחה קצרה תוכלו להיפגש עם איש מקצוע ולעבור את כל התהליך איתו, למקרה שאתם לא מרגישים לחלוטין בטוחים.

 

בחירת קריירה נכונה

בחירת קריירה נכונה