לימודי מלגזה

איך עושים רשיון למלגזה?

מלגזה היא רכב עבודה אשר מיועד להרמה והורדה של מטענים מסוגים שונים, וכיום נעשה בה שימוש במחסנים, מפעלים, אתרי בנייה, שטחים חקלאיים וכדומה. מלגזות יש מסוגים ובגדלים שונים לרבות מלגזות דיזל, מלגזות חשמליות ומלגזות ידניות. על מנת להפעיל כלי עבודה זה, מטבע הדברים יש צורך לעשות רישיון למלגזה. לימודי מלגזה מתאימים למי שעובד במקומות אלה, לנהגים מקצועיים אשר נדרשים להפעיל גם כלי עבודה זה במהלך עבודתם וכדומה.

לימודי מלגזה – דרישות סף

לימודי מלגזה יכול לעשות כל מי שמלאו לו – 18 ושיש לו רישיון רכב או טרקטור. רשיון מלגזה זה הוא מדרגה 1, והוא מתיר לעבוד עד משקלים של – 20 טון. למי שיש רישיון משאית יוכל לעשות רשיון למלגזה מעל – 20 טון.

במהלך קורס רשיון למלגזה מקנים לתלמיד ידע תיאורטי חשוב ביותר, וכמו כן מן הסתם ידע מעשי בהפעלת המלגזה. לצורך הקורס אין צורך לעבור בדיקות רפואיות, אך יש להצטייד בטופס ירוק אשר מכונה רש”ל – 18 בחנויות האופטיקה אשר שם יש צורך להצטלם בלבד.

לימודי מלגזה – מהלך הקורס

את הלימודים יש לעשות בית ספר מורשה מטעם משרד התחבורה והם כוללים:

  • לימודים מעשיים
  • לימודים עיוניים

במהלך הלימודים המעשיים לומדים התלמידים את הפעלת המלגזה בתנאי שטח שונים לרבות כללי בטיחות לשימוש במלגזה וכדומה.

במהלך הלימודים העיוניים נלמדים ההיבטים הבטיחותיים והתחזוקתיים של המלגזה, הכרת הסוגים השונים של מלגזות אשר מצויות בשוק וכדומה.

החלק המעשי של לימודי רשיון למלגזה עורכים כחמש שעות אקדמאיות אשר בהן מתנסה התלמיד בהפעלת הכלי, מאמץ לו נוהלי עבודה ובטיחות חיוניים ביותר להמשך הדרך, לומד אודות העומסים השונים ודרכי הטיפול בהם אשר יכינו אותו למבחן הסופי של הקורס.

יום רענון

אחת לשנה מחוייב נהג מלגזה לעבור יום רענון אשר בו הוא יידרש לבצע פעולות עם המלגזה במקום אשר מדמה מחסן, וכמו כן לשמוע סקירה אודות תאונות אשר התרחשו עם מלגזות ומה ניתן לעשות כדי למנוע אותן הלכה למעשה.

באדיבות מטריאל מלגזות למכירה