לימודי בורסה ושוק ההון

איך נהיים ברוקרים בישראל?

אין זה סוד כי הבורסה בארץ וברחבי העולם הופכת מיום ליום למקום יותר ויותר פופולארי ומאתגר עבור כל מי שמשקיע את כספו. ברוקר הוא שם כללי לכל מי שמוכר וקונה ניירות ערך בבורסה. רבים מעוניינים לעשות קריירה בשוק ההון אבל אינם יודעים כיצד להתחיל. לימודי ברוקר מתחילים בלימודי שוק ההון והתנסות ראשונית “על יבש”, ורק לאחר מכן ניתן להפוך לברוקר עם הזמן. אז איך נהיים ברוקרים בסופו של דבר? צריך להתחיל מהתחלה ולשכוח את מה שאמרו לכם החברים, ו”המבינים” בשוק זה כל עוד הם עובדים שכירים באיזה חברה או ארגון ממשלתי.

לימודי שוק ההון

על מנת לפתח קריירה בשוק ההון מומלץ לעבור תקופת לימודים והכשרה. למעשה אין כל חוק אשר מחייב זאת, וכל אחד יכול להתחיל לסחור בבורסה ולכנות עצמו ברוקר, אבל כל אחד יכול גם לכתוב שירים ולהעלות אותם בפייסבוק, אבל זה לא אומר שהוא משורר. לימודי ברוקר מתחילים מלימודי שוק ההון, כאשר בהמשך ניתן להתמחות בענפים מסויימים בשוק ההון, ואף להמשיך ולהשתלם בקורסים נוספים ומאד מועילים ללא כל צל של ספק.

למי זה מתאים ומה לומדים בקורסים השונים בתחום זה?

לימודי ברוקר מתאימים לכל אחד אשר מעוניין לסחור בבורסה החל מעקרות בית, חיילים משוחררים, שכירים אשר מעוניינים לשפר את מצבם הכלכלי, ועד לאנשים אשר מעוניינים לעשות קריירה בשוק ההון ולהשתלב בתחום באופן מקצועי. למי שרוצה לעסוק בתחום זה באופן מקצועי יש אופציות רבות לתעסוקה בהמשך והתפקידים מאד מגוונים מן הסתם. התחומים הנלמדים בקורס ברוקרים או קורס לימודי שוק ההון הם:

  • פיננסים
  • ניהול תיקי השקעות
  • ניהול מניות בצורה טכנית
  • ניהול משא ומתן עסקי ברמות שונות
  • ניהול סיכונים

הלימודים כוללים כמובן עוד נושאים רבים כאלה ואחרים כמו סטטיסטיקה, מתמטיקה, כלכלה, התנהגות ארגונית וכדומה. יש כאלה אשר משלבים לימודי שוק ההון עם לימודי משפטים או כלכלה וניהול וכדומה, ואלה מתאימים לכל מי שרוצה לעשות קריירה כל שהיא בשוק ההון ולא רק לסחור במניות עבור עצמו הלכה למעשה.

One thought on “איך נהיים ברוקרים בישראל?

Comments are closed.