לימודי מורה נהיגה

איך הופכים להיות מורה נהיגה?

אנשים המעוניינים לעסוק בהוראת לימודי נהיגה יכולים להצטרף אל קורסים הנערכים במוסדות שונים ברחבי הארץ. תנאי הקבלה העיקרי הוא הפניה חתומה מטעם משרד הרישוי ונושאי הלימוד כוללים את מקצועות התשתית, החוקים והתקנות

מורה נהיגה הוא איש מקצוע בעל שליחות חשובה. המורה קובע במידה רבה כיצד ייראו פני העתיד ומה תהיה ההכשרה של הנהגים הנמצאים על הכביש. מעבר לכך, המורה מלווה צעירים בשלבים חשובים בחייהם ואמור להקנות להם תחושה של ביטחון וידע. השאיפה של המורה היא לתרום למשרד התחבורה ולהבטיח נוכחות של נהגים מנוסים, אחראיים ומיומנים. קריירה בתחום הזה מאוד מבטיחה ומכניסה אך העבודה לא נחשבת לאחת הקלות…

קורס מורי נהיגה מיועד בעיקר לאנשים המעוניינים לעסוק בתחום ההוראה, או לכאלה שרוצים לפתוח משרד נהיגה. על מנת להצטרף אל הקורס יש צורך בהשגת הפניה חתומה מטעם משרד הרישוי. בשלב הראשון נדרשת הגשת פניה למשרד הרישוי תוך צירוף המסמכים הבאים:

–          תעודת השכלה המעידה על 12 שנות לימוד

–          תעודת זהות המעידה על גיל מינימאלי של 21 שנה

–          רישיון נהיגה תקף בדרגה B

–          2 תמונות פספורט

בנוסף, מורה נהיגה יכול להיות תושב ישראל בלבד ועליו להגיש למשרד הרישוי גם טופס רש”ל הכולל בדיקת עיניים וחתימה של רופא משפחה.

מבחני התאמה ונושאי הלימוד

השלב השני בהגשת בקשה עבור לימודי מורה נהיגה כולל ביצוע מבחני התאמה אישיותית ובדיקת היעדר רישום פלילי. מבחני ההתאמה נערכים על ידי מכונים המורשים לכך כאשר רק בשלב השלישי מתבקש המועמד לעבור מבחן נהיגה מעשי. המבחן מבוסס על חוקים והנחיות של משרד הרישוי והוא מהווה תנאי עיקרי עבור קבלת רשיון מורה נהיגה בישראל.

נושאים הלימוד בקורס מורה נהיגה מוכיחים כי מדובר על תחום מגוון ומרתק. נושאי הלימוד העיקריים הם מקצועות תשתית, כגון פיזיקה, תורת המבחנים, אתיקה ודידקטיקה. ליבת המקצוע כוללת נושאי לימוד של דיני תעבורה, נהלי רישוי ומתודיקה של הוראת נהיגה. בהמשך נחשפים התלמידים אל נושאים אחרים הקשורים אל לימודי נהיגה ורכב. הם לומדים על נהיגה נכונה ונהיגה מונעת, על מערכת בטיחות ומערכות רכב וגם על הנדסת תנועה, יציבות רכב וחשיבות הגורם האנושי במהלך נסיעה. מבחינת מקצועות תומכים עוסקים הקורסים הפונים אל לימודי מורה נהיגה בעזרה ראשונה, כיבוי אש, איכות הסביבה וזיהום אוויר.

מה הדרישות לקבלת תעודת סיום?

השתתפות מלאה בקורס העיוני והמעשי לא תמיד מספיקה לצורך קבלת תעודת סיום. מי שרוצה להשתלב בתחום בתור מורה צריך לעבור בחינות עיוניות ומעשיות חיצוניות, כמו גם בחינות פנימיות העוסקות בתחומים מגוונים. תעודת גמר מטעם משרד התמ”ת למורי נהיגה ניתנת עם סיום ביצוע המטלות ולאחר עמידה בתנאים המוקדמים.

לסיכום, יש הרבה דרכים להשתלב בענף התחבורה בתור מורה הנהיגה. המאפיין המשותף לכל המקצועות הוא צורך בקורס ייעודי ובאישורים של משרד הרישוי.

לימודי מורה נהיגה

לימודי מורה נהיגה

7 thoughts on “איך הופכים להיות מורה נהיגה?

  1. שלום לכם. אני מעוניינת ללמוד להיות מורה נהיגה . אני גרה בגן יבנה. אשמח לקבל פרטים על מקום לימודים בנושא בקרבת מקום מגוריי.. תודה.

    1. שלום לכם אני מענין ללמוד להיות מורה אנהיגה אני גר ביפיע אשמח לקבל פרטים על מקום למודים או מה לעשות תודה ..

  2. הגעתי למבחני קבלה למורה נהיגה בפעם הראשונה נאמר לי שלא עברתי בפעם השניה ניגשתי לאחר שעברתי קורס שיתן לי את הכלים הדרושים על מנת לעבור את המבחן וגם בפעם נכשלתי.בקשתי לדעת מה ועל מה נכשלתי נאמר לי שהם לא יכולים לעביר לי אינפומציה מסוג זה וזה נשמר במשרד הרישוי.לאחר בירור מעמיק מסתבר שעם נבחנים מורים רגילים יש להם עדיפות וכן יש להם מחסה מסויימת של תלמידים שעליהם לעביר וכל השאר לא נכשלים אלא לא רצויים.אני נוהג מזה הרבה שנים יש לי סבלנות אין לי עברות תנועה ואני מאמין שאוכל להיות מורה נהיגה מצויין לצערי זה לא מה שהם חושבים.להם יש חוקיי עדפה משלהם.

  3. רוצה להיות מורה נהיגה חורחהמבאר שבע 0504696900

Comments are closed.