Site icon פורטל קריירה שלך Iknowledge

מה לומדים בשביל להיות מנתח פלסטי?

לימודי כירורגיה פלסטית

איש לא יערער על כך כי כיום יותר ויותר אנשים פונים אל התחום של הרפואה הפלסטית ומבקשים לבצע שיפורים שונים במראה החיצוני שלהם. מנתח פלסטי הוא רופא אשר מתמחה בתחום של כירורגיה פלסטית. על המנתח לעמוד בקריטריונים נוקשים אשר נקבעים על ידי משרד הבריאות ומפוקחים על ידי ההסתדרות הרפואית במדינת ישראל. את התואר דוקטור ברפואה ניתן לקבל רק לאחר סיום החובות בבית ספר מורשה לרפואה, עמידה במבחני הגמר וסיום בהצלחה של שנת התנסות הנקראת סטאז’. יש לציין את העבודה כי מן הסתם לאחר שבע שנות לימוד הרופא הוא עדיין לא מומחה בתחום מסוים ועליו לעבור הכשרה מקצועית מטבע הדברים כמובן.

ההתמחות בתחום רפואה מסוים נמשכת 5-7 שנים ומטרתה לחשוף את המתמחה אל כל ההיבטים בתחום אשר בו בחר. במהלך ההתמחות מלווה המתמחה במומחים מנוסים ובעלי ניסיון מעשי. עליו לעמוד במבחנים נוספים ולקחת חלק בתכנית מקצועית מוגדרת ומחייבת.

מה מיוחד בכירורגיה פלסטית?

מבחינת מנתח פלסטי, תהליך ההתמחות הוא ארוך במיוחד היות והוא נוגע בנושאים רגישים ומורכבים. רק בתום שבע שנות לימוד וסטאז’ רשאי להיכנס הרופא אל מסלול ההתמחות שאורכו שש שנים. במהלך השנים הללו מקבל הרופא הכשרה של ארבע שנים וחצי באחת מהמחלות לכירורגיה פלסטית הזוכות לאישור של משרד הבריאות. מעבר לכך, המתמחה עובר במסלולים הבאים:

לבסוף, המתמחה נדרש לבצע עבודת מחקר בתחום הכירורגיה הפלסטית ולהוכיח את הידע שצבר. הדגש העיקרי במהלך ההכשרה הוא על חשיפת המתמחה לשורה ארוכה של ניתוחים, לרבות שחזורי פנים, שחזורי שד, ניתוחי עצמות פנים ועוד. מסלול ההתמחות בכירורגיה פלסטית מוכר בבתי חולים רבים ומחלקות ההתמחות נמצאות תחת בקרה של מוסדות המדינה. מנתח פלסטי המסיים בהצלחה את המסלול נהנה מקריירה מתגמלת ומאפשרויות תעסוקה רבות.