לימודים מקוונים

לימודים מקוונים באינטרנט

אין עוררין על כך כי כיום יש כל מיני שיטות מגוונות ביותר אשר בעזרתן ניתן לרכוש ידע מבלי לעזוב את הכורסא שלנו בבית או במשרד. מסתבר כי בלי שהבחנו בכך נראה כי לימודים מהבית הפכו בשנים האחרונות לטרנד עולמי חוצה גבולות וגילאים. זו תופעה גוברת שתופסת תאוצה בקרב סטודנטים צעירים, בעלי קריירה קיימת וגם מבוגרים ובני גיל הזהב היוצאים לפנסיה. העידן החדש של לימודים מקוונים הוא תוצאה של מספר תהליכים המתרחשים בו זמנית.

ראשית, ישנו גידול עצום בכמות המחשבים הניידים והנייחים הנמצאים ברשות הציבור הרחב. מה שהיה בעבר נחלתם של בעלי ממון בלבד הפך למוצר בסיסי שניתן למצוא כמעט בכל בית אב. שנית, הטכנולוגיה מאפשרת העברת מידע במהירות וביעילות. אין צורך להמתין שעות ארוכות לקבלת הקבצים, ניתן לערוך שיחות וידאו גלובאליות ורשת האינטרנט מוכיחה עמידות גם במהלך פעילות מאסיבית וסימולטנית של סטודנטים במדינות שונות.

היתרונות של לימודים מקוונים

אחרי שמבינים כי לא מדובר על תופעה חולפת אלא על מגמה שצפויה להימשך ולהתרחב גם בעתיד, יש לבדוק האם בכלל יש לה יתרונות. במילים אחרות, השאלה העיקרית היא כיצד לימודים באינטרנט עדיפים על פני מסלולי לימוד מסורתיים. הנה כמה דגשים שיכולים לעזור לבצע את ההשוואה:

א. זמינות – לימודים מקוונים זמינים ונגישים עבור כל אחד, במשך 24 שעות ביממה. מלבד שיעורים הנערכים בשעה מסוימת יש הרצאות מוקלטות, קטעי וידאו ומידע הזמין בתוך אתר האינטרנט של הקורס ללא הגבלה.

ב. מחיר – העלות של לימודים מקוונים נמוכה יותר ממסלולי ההרשמה של האוניברסיטאות או המכללות. הסיבה לכך קשורה לעלויות תפעול נמוכות ולעבודה שבקורסים אונליין אין צורך בתשלומי שכירות או העסקת עובדים.

ג. רמה – העידן החדש של לימודים באינטרנט מעלה תהיות רבות על הרמה ועל איכות הסטודנטים. סביר להניח כי בקורסים מסורתיים הרמה עדיין גבוהה יותר, אולם השאיפה של מוסדות המפעילים מסלולים מקוונים היא לצמצם את הפערים. הצלחה במישור הזה תעניק יתרון משמעותי ללימודים באינטרנט.

לימודים מקוונים

לימודים מקוונים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *