קורס טכנאי מזגנים ומערכות קירור

קורס טכנאי מזגנים ומערכות קירור ומה היתרונות שלו?

אין כל צל של ספק כי קורסים מקצועיים ייעודיים הם מפתח רב עוצמה לתעסוקה, לפרנסה ולהתפתחות מקצועית בעתיד בעידן אשר בו אנו חיים כיום. קורס טכנאי מזגנים ומערכות קירור הוא קורס מאד מבוקש בארץ, והוא מאפשר לרבים לעסוק במקצוע מרתק, מכניס ומאד משתלם זה לכל הדעות.

אין עוררין על כך כי מדינת ישראל היא מדינה חמה רוב ימות השנה, והדבר ניכר כיום במערכות המיזוג המותקנות בכל בית, עסק, מפעל, מוסד ציבורי וכדומה. על מנת להתקין ולתחזק מערכות אלה יש צורך בידע מקצועי מעשי ורקע עיוני בתחום. כדי להשיג את אלה הרי שכמובן יש לעבור קורס מערכות קירור אשר משולב בקורס טכנאי מזגנים.

איפה ומה לומדים בקורס טכנאי מזגנים ומערכות קירור

כיום ישנם מוסדות לימוד רבים כאלה ואחרים אשר מלמדים קורסים אלה ברמות שונות, לרבות מוסדות אקדמאים כדוגמת המכללה למינהל ומקומות נוספים אחרים אשר אינם קשורים למכללות אקדמאיות כלל, ואשר גם בהם ההכשרה היא מקצועית ומאד ממוקדת מטבע הדברים. קורס טכנאי מזגנים יכול להימשך בין שישה לתשעה חודשים (תלוי במוסד בו לומדים אותו) ודרישות הסף לקבלה במרבית המקומות הם יכולת טכנית וראיון אישי. יש מוסדות שונים בארץ אשר מבקשים לראות כי סיימתם לפחות 10 שנות לימוד, ויש מקומות אחרים אשר עורכים קורסים מקוצרים לאנשים אשר מגיעים מרקע של חשמל כדוגמת חשמלאים מוסמכים וכדומה.

תוכנית הלימודים בקורס

תוכנית הלימודים בקורסים אלה כוללת את הדברים הבאים:

  • סקירה של מערכות קירור ומזגנים מתקדמים
  • הכרת מנגנוני ההפעלה של מערכות אלה
  • הכרת מנגנון האינוורטר החדשני
  • הקניית כלים לטיפול ואחזקה של מערכות קירור ומזגנים
  • הקניית כלים לאיתור תקלות ותיקונן
  • הקניית כלים להתקנת מערכות חדשות

הקורס כולל גם לימודים עינויים מגוונים בתחומים רלוונטיים כמו מבוא לחשמל, מבוא למיזוג אוויר, מבוא לתרמודינמיקה, תכנון מערכות מיזוג אוויר וכדומה. בסיום הקורס מוענקת לתלמיד תעודת טכנאי מזגנים ומערכות קירור אשר מאפשרת לו למצוא עבודה בתחום בחברות קיימות או להתחיל לעבוד באופן עצמאי כטכנאי מזגנים.