קורס אבטחה ושמירה

קורס אבטחה ושמירה – טווח המשכורות

קורס אבטחה מתקדם מבטיח עלייה של עשרות אחוזים בשכר החודשי. במאמר הבא נסביר מה כולל קורס מן הסוג הזה ונציג השוואה בין השכר בתפקידי אבטחה שונים

כיום דרושים שומרים עבור בתי עסק, גופים וארגונים בכל רחבי הארץ. התפקיד העיקרי של מאבטחים הוא להגן על הסביבה הציבורית, למנוע כניסה של גורמים לא רצויים ולייצר תחושת ביטחון. יחד עם זאת, יש סוגים רבים של מאבטחים וההבדלים ביניהם באים לידי ביטוי בין היתר גם בדרגות השכר וההטבות. מאבטחים פשוטים המציעים שירותי שמירה מרוויחים משכורת מינימום העומדת על בערך 23-27 ש”ח לשעה, בעוד מאבטחים שעוברים קורסים מתקדמים יכולים להרוויח 50 ש”ח לשעה ומעלה.

אלו נושאי הלימוד העיקריים של קורס אבטחה מתקדם:

א. עקרונות האבטחה – אזרחים הניגשים אל הקורס נחשפים אל שורה ארוכה של עקרונות אבטחה מתקדמים. הם לומדים על עקרונות יסוד באבטחת אישים, ירי מבצעי, לוחמה ללא נשק, מילוט וחילוץ.

ב. תכנון – אחת המטרות של הקורס היא לאפשר למאבטחים לקבל כלים לצורך תכנון מערך אבטחה. התכנון מבוסס על אבטחת אירוע וגיבוש פקודה מבצעית בכל רגע נתון ותוך זמן קצר. מעבר לכך, התכנון תקף עבור אבטחת מתקנים או גופים רשמיים.

ג. תרגול – חלק ניכר מהקורס מוקדש עבור תכנון ויישום מעגלי אבטחה, תכנון אבטחה ברמת פיקוד וכמובן תרגול בשילוב רכב וירי. התרגול מעניק עבור המאבטחים ניסיון מעשי ותורם לכשירותם בשדה העבודה.

תחומי עיסוק של מאבטחים

המשכורות בתחום האבטחה נקבעות לפי סוג העבודה. את הפערים המשמעותיים ביותר בשכר החודשי ניתן למצוא בין תחומי העיסוק הבאים:

–          מאבטח רגיל

–          ניהול צוות מאבטחים

–          מאבטח רכבת ישראל

–          שמירה

–          עבודה ישירה עם נציגי ציבור, פוליטיקאים או דיפלומטים

סוגי עבודות ושכר מקובל בתחום

כאשר העבודה כוללת עמידה לאורך שעות מרובות ודורשת יחסי אנוש מעולים, ניתן לראות עלייה במשכורות הממוצעות. קורס מאבטחים בסיסי ושמירה למשך 4-6 שעות ביום מעניקים שכר של בערך 4,000 ש”ח בפריפריה, לעומת איזור גוש דן בו ניתן להשיג משכורות גבוהות יותר. ניהול צוות מאבטחים מגלם בתוכו שכר של 7,000 ש”ח לחודש, לעומת אחראי משמרת אבטחה בבית מלון המטפל גם בגניבות ופתיחת כספות שמרוויח 5,000 ש”ח בחודש עבור 150 שעות עבודה.

מאבטחים במתקן בטחוני מרוויחים 7,600 ש”ח בערך עבור 220 שעות בחודש, אולם מאבטח בשדה תעופה זוכה לשכר של 9,000 ש”ח בחודש עבור 192 שעות. חובש טיולים שעובר קורס מתאים ומחזיק בתעודת חובש יכול להרוויח 20 ש”ח לשעה, לא כולל הטבות והשתתפות בהוצאות אש”ל. יש לציין כי בתחום של הדרכת מאבטחים ואזרחים נהוג שכר של 35 ש”ח לשעה, אולם נדרש ניסיון של 2-3 שנים לפחות.

לסיכום, טווח המשכורות הרחב הניתן לשומרים מעיד על החשיבות של קורס אבטחה. קורס כזה יכול לשפר את רמת ההכנסה באופן משמעותי ולספק יתרון יחסי לכל דורש עבודה.

 

קורס אבטחה ושמירה

קורס אבטחה ושמירה