לימודי רפואה אסטטית

מה לומדים בשביל להיות מנתח פלסטי?

התחום של רפואה פלסטית הולך ותופס יותר ויותר מקום של כבוד בין תחומי הרפואה השונים בארץ וברחבי העולם כולו בשנים האחרונות, לאור ביקוש הולך וגובר של אנשים לבצע ניתוחים פלסטיים מסוגים שונים בגופם.

יש לציין, כי אדם אשר מעוניין לעסוק בקריירה של מנתח פלסטי לא יכול להסתפק בלימודי רפואה. מנתח פלסטי מקבל את עיקר הכשרתו במסגרת לימודים בבתי ספר לרפואה המאושרים על ידי המועצה להשכלה גבוהה, אולם הם צריכים לעבור גם במסלול הכולל התמחות של חמש או שש שנים נוספות. ההתמחות היא בחדרי ניתוח ויש לה משמעות מעשית על תפקידו של המנתח. אם מוסיפים לימודים של 7 שנים לשש שנים של לימודי התמחות, מגלים כי מדובר על 13 שנים של תהליך ארוך ומפרך.

מעבר למסלול הלימודים, ההבדלים בין סטודנטים המתעניינים באסטטיקה נובעים גם מתחום ההתמחות המבוקש. יש פער משמעותי בין כירורג פלסטי העוסק בניתוחים באיזורים הפנים לבין כירורגים הפונים להתמחות בניתוחים באיזור החזה, הבטן, האגן, הגפיים והצוואר. לכל איזור יש מאפיינים אחרים הקובעים את נושאי הלימוד הרלוונטיים עבור הרופא.

נושאי לימוד בולטים

על אף האמור לעיל, יש מספר נושאי לימוד בולטים המשותפים לכל תחומי ההתמחות של מנתח פלסטי בישראל:

–          טכניקות ניתוחיות משוכללות

–          תיקון צלקות

–          טיפול בעפעפיים

–          שיקום איזורים לאחר ניתוח

–          טיפול בפגיעות

–          עניינים משפטיים הקשורים לרפואה

השאלה העיקרית היא האם שווה לעבור את מסלול הלימודים ובעיקר האם יש עבודה בתחום הזה. התשובה היא חיובית באופן חד משמעי. רופאים המסיימים בהצלחה את ההתמחות יכולים להצטרף אל בתי החולים, קופות החולים או המרפאות הפרטיות. הביקוש עבור ניתוחים כירורגיים ופלסטיים נמצא במגמת עלייה כבר שנים רבות. הסיבה לכך היא הצורך של המטופלים ליהנות מניתוחים לשיפור הבריאות והאסתטיקה, כמו גם חידושים טכנולוגיים המונעים סיכונים ותופעות לוואי.

לסיכום, מנתח פלסטי לומד את כל רזי הרפואה ועובר התמחות מיוחדת לפני שהוא מבצע ניתוח. הוא עובר מסלול ארוך ולאחריו יכול להשתלב בקריירה מתגמלת.