מהו קורס חשמלאי מוסמך

מדריך לימודי חשמלאי מוסמך בישראל ותעודת חשמלאי

חשמלאי הוא איש מקצוע הנדרש להתמודד עם שורה ארוכה של דרישות ותקלות. כמעט כל מכשיר אישי בו אנו משתמשים כיום מחובר בצורה כזו או אחרת אל חשמל וגנרטורים. את הנוכחות של החשמל ניתן לראות בצורה ברורה במגזר הפרטי, העסקי, הציבורי, התעשייתי והחקלאי.

אין יום בו אנו לא מבססים את ההתנהלות שלנו על מכשירים מתקדמים המנצלים את השיטות המודרניות להפקה ושינוע של חשמל. מעבר לכך, חשמלאי מוסמך המסיים בהצלחה מסלול לימודים ומחזיק בתעודה רלוונטית יכול לעסוק גם בתכנון, פיקוח, התקנה ואחזקה של מתקנים.

מה כוללים הלימודים?

הדרגה הראשונה של לימודי חשמל כוללת תעודת חשמלאי מעשי. הדרגה השנייה נקראת קורס חשמלאי מוסמך ובדרגה זו ניתן לערוך תכניות עד מספר אמפר גבוה יותר. בנוסף, יש דרגות של חשמלאי ראשי וחשמלאי מתח גבוה.

לימודי חשמל וגנרטורים חשופים את הסטודנט אל נושאים רבים:

–          טכנולוגיית החשמל והתפתחויות חדשות

–          פיקוח, תכנון, הקמה ובנייה של מערכות חשמל

–          מערכות פיקוד ובקרה

כל התכנים הנלמדים במהלך הקורסים מעודכנים בהתאם לדרישות השוק ולפיתוחים הקיימים. כתוצאה מכך, ניתן לזהות הבדלים משמעותיים בין קורסים שנערכו לפני מספר שנים לבין הקורסים הנוכחיים. מעבר לכך, לאחרונה מחייבים גורמים העוסקים בתחום את מוסדות הלימוד לשים דגש על עבודה מעשית ושימוש במעבדות טכנולוגיות, חדרי מחשב וכן הלאה. תעודת הגמר והסיווג המקצועי מוענקים בפיקוח התמ”ת ויש להם משמעות ארוכת טווח עבור הקריירה של הסטודנט.

תנאי קבלה ואפשרויות תעסוקה

במוסדות לימוד רבים נמשך קורס חשמלאי מוסמך שנתיים, בעוד בחלק מהמכללות ניתן לנצל את כספי הפיקדון הצבאי לצרכי הלימודים. תנאי הקבלה השכיחים הם מינימום 10 שנות לימוד ושנתיים ניסיון בעבודות חשמל בפועל. מיד עם סיום הלימודים עורכים הבוגרים את המבחנים ורק הצלחה בהם מעניקה את התעודה המיוחלת.

מבחינת אפשרויות תעסוקה, מומחי חשמל וגנרטורים יכולים להשתלב כמעט בכל ענף מסורתי או חדשני. חשמלאים מוסמכים מועקסקים לרוב בחברות המבצעות עבודות פיקוח, תכנון ובנייה וגם בארגונים הזקוקים לשירותיהם לצורך קבלת המלצות ובקרת איכות. אפשרות אחרת היא לסיים את הקורס ואת הלימודים על מנת לפתוח קריירה עצמאית. מי שמעדיף להמשיך את הלימודים ימצא אפיקי אקדמיה הכוללים תואר ראשון בתחום ותארים מתקדמים.

לסיכום, לימודים הם הדרך היחידה לקבל הסמכה ותעודת חשמלאי בדרגות שונות. לימודים אלו נערכים במוסדות בכל רחבי הארץ והם מציעים אפשרויות תעסוקה מגוונות. המטרה של הלימודים היא מצד אחד להכשיר את הדור הבא של מומחי החשמל בארץ ובעולם, אך מצד שני להעניק רקע תיאורטי ופרספקטיבה רחבה על אופן ייצור החשמל ושילובו הבטוח בחברה.

מהו קורס חשמלאי מוסמך

מהו קורס חשמלאי מוסמך?